Президентът Румен Радев аплодира Хосе Карерас Христо Стоичков, примата на родната естрада Лили Иванова, Катерина Евро, Силвия Петкова, куп родни знаменитости, новият министър на културата Атанас Атанасов, Велислав Минеков и дипломатическият корпус уважиха премиерата на Opera D`amore.

Опера от ново измерение с мултимедийни и 3D ефекти, Софийска филхармония и над 200 артисти от различни области, таланти на Софийската опера и балет предложиха на българските почитатели на оперното изкуство Асара и TL Films.

Тричасовият спектакъл поведе зрителите на едно фантастично пътешествие, в което разкри любовта през вековете във всичките й форми.

Грандиозната световна премиера започна с пролога от операта „Палиачи“, така както е написан от Леон Кавало, което бе своеобразно приветствие към публиката. Препратката от цирк към спектакъл бе забележително интерпретирано от Кирил Манолов. Opera D`amore продължи с една от най-нежните опери на Маскани - „Селска чест“.

В представлението бяха включени три сцени от нея. Първата бе представена по иновативен начин, чрез приказен балет, който разказва почти цялото либрето, подход, който се случва за първи път. След това публиката бе пренесена в емоцията на интересна импресия върху интермецото на „Селска чест“, станало масово популярно от поредицата „Кръстникът“.

В емоцията на любовта, зрителите в Арена Армеец бяха преведени от разказвача Кенуърд Хил, който освен свързващ отделните компоненти на Opera D`amore разкри интересни факти за всяка от ариите. Музикалното пътешествие продължи с прекрасния дует на Сантуци с Тори, където по вълнуващ начин Марко Берти и Мария Гулегина трогнаха публиката. Съвсем естествено драматичната страна на любовта в първата част на спектакъла бе интерпретирана от историята на Кармен, разкриваща сложния конфликт между любовта и свободата, най-интересната част в операта на Жорж Бизе, според автора Асара.

„Изненадата е в начина, по който се интерпретира края на Кармен на този свят, свързан с голяма част от визуалните ефекти. Така приключва първата част от спектакъла.“ – сподели самият той, минути преди грандиозната премиера.

Във втората част публиката се наслади на всички лица на любовта, запечатани в творчеството на великите майстори на оперното изкуство. На какво е готова любовта, любовта към дъщерята, любовта към любимия, както и конфликтите и силните моменти в любовта кулминираха в квартет от „Риголето“, известен в цял свят, дори на слушателите, които не са почитатели на операта. Оперното пътешествие в зала Арена Армеец, под диригентската палка на Давид Хименес, продължи с композитора на любовта Пучини и неговата „Тоска“.

Марко Берти и Мария Гулегина в дует от първо действие трогнаха публиката. „Определям сцената като иконостас. А естествен декор на тази сцена е Голямата катедрала във Верона. Естествен завършек на това действие е молитвата на Тоска пред лицето на врага. Цялата ария е една молитва.“ – допълва Асара. Любовното пътешествие продължи с Пучини и „Бохеми“ - произведението, което опустошава неговата душа, докато го пише.

Различни свидетелства, по думите на Асара сочат, че „Бохеми“ отразява личния живот на Пучини по време на студентските му години, където се сприятелява с Маскани. Именно животът в Миланската консерватория описва композитора в емблематичния оперен разказ, а докато композирал негови комшии се събирали да слушат музиката му. Завършвайки операта, трогнат от смъртта на героинята си Мими, композиторът ридаел с часове, стана ясно от думите на разказвача в Opera D`amore.

Историческата премиера завърши с голямата любов, отпразнувана с наздравицата от „Травиата“ на Джузепе Верди, което имаше за цел да остави у публиката лекотата на усещането да даваш и получаваш любов. Веднага след това на сцената се качи световно известният тенор Хосе Карерас, който вдигна зрителите на крака, изпълнявайки няколко арии от емблематични оперни произведения, едно от които във вълунващ дует с неговата любимка Илина Михайлова. След световната си премиера в София Opera D`amore продължава приказката на любовта в Дубай, Москва и Европа.