Новият Citroën C3 се откроява в потока
Третото поколение на градския мъник носи защитни протектори Airbump
Пред нас е един напълно нов Citroën C3 от трето поколение. Въпреки че новият модел е коренно различен от предшественика си, той използва негова платформа. Дължината е увеличена до 3996 мм, широчината е набъбнала до 1749 мм, а междуосието е пораснало до 2539 мм. Само височината е намалена до 1474 мм. Въпреки увеличените размери, С3 си остава лек и тежи 980 кг в базовата версия. Основният тон в дизайна на френската марка сега задава Citroën C4 Cactus. Новият Citroën C3 с право може да се смята за негов малък брат, тъй като е заимствал много стилистични особености.
Отгоре багажната врата е покрита със спойлер, а в двата края на купето изпъкват триизмерните светлини.
Новият модел наподобява кросоувър, благодарение на високия преден капак и намалените ъгли на наклон на стойките на покрива. Това впечатление се подсилва от широките пластмасови защитни протектори на вратите, наречени Airbump. Те са пълни с въздух и следователно са по-устойчиви на повреди. Броните, прагове и арките на калниците също са покрити със защитна облицовка. В хромираната решетка е интегрирано логото на Citroën. Осветителните тела са на два етажа, като отгоре са разположени тънките LED дневни светлини, а отдолу са огромните фарове. В предната част има два широки отвора за приток на въздух. Базовата версия е с 15-цолови джанти, а срещу доплащане се предлагат 17-инчови джанти и двуцветна украса. Над багажната има спойлер, а в краищата на каросерията са големите триизмерни светлини.
Воланът е с плоско дъно, а по-голямата част от централния панел е заета от 7,0-инчовия сензорен екран.
Интересно изглежда и интериорът на новия Citroën C3. По желание салонът може да се допълни с ярки акценти. Сред необичайните детайли са вентилационните дюзи с хромирани вложки и каишките вместо дръжки на вратите. Воланът сега е с плоско дъно. По-голямата част от централния панел е заета от 7,0-инчовия сензорен екран. Благодарение на него има по-малко бутони и превключватели. Настройките на климатичната система могат да се променят както от бутоните, така и от менюто на мултимедийната система. В салона на Citroën C3 има и различни отделения за малки предмети, огромна жабка и джобове във вратите. Позицията на седене е по-висока, отколкото в предишното поколение на модела. Панорамното предно стъкло разкрива по-добра видимост. Самите седалки са много меки и удобни. Поставките за чаши на централния тунел са изместени малко назад и сега не пречат на превключването на скоростите. На втория ред седалки е осезаемо по-широко за краката, но мястото над главите все още не е достатъчно. Салонът е с 20 мм по-широк от този на предшественика, въпреки че отзад все още е по-удобно за двама пътници. Обемът на багажника е 300 л и нараства до 992 л при сгънати облегалки.
Три бензинови и два дизелови двигателя под капака
За задвижването на новия Citroën C3 се предлагат три бензинови и два дизелови двигателя. Базовият модел е оборудван с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов мотор с мощност 68 к.с. Следва го 1,2-литровият 3-цилиндров агрегат със запас от 82 к.с., а версията с турбокомпресор 1.2 PureTech вече разполага със 110 к.с. Турбо двигателят е по-бърз и по-еластичен, особено в комбинация с 5-степенната механична скоростна кутия. Той има повече тяга в средния диапазон на оборотите, като максималният въртящ момент от 205 Нм е на разположение от 1500 об/мин. Радващо е, че вибрации не се забелязват, а двигателят става шумен само при високи обороти. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,3 секунди, а максималната скорост е 188 км/ч.
За задвижването на новия Citroën C3 се предлагат три бензинови и два турбодизелови двигателя.
В градски цикъл разходът на гориво е 5,5 л/100 км, а на пътя при спокойно шофиране - 4,0 л/100 км. Като опция се предлага и нова 6-степенна автоматична скоростна кутия с хидравличен преобразувател на въртящия момент, която няма нищо общо с пилотираните трансмисии от миналото и превключва предавките бързо и плавно. Турбодизеловите двигатели са с обем 1,6 литра в два варианта на мощност със 75 и 100 к.с. Дори и по-малкият агрегат е достатъчно пъргав за града. Той дърпа уверено при ниски скорости, поради доста сериозния въртящ момент от 233 Нм при 1750 об/мин. Моторът работи тихо и ускорява Citroen C3 от място до 100 км/ч за 13,6 секунди и развива максимална скорост 171 км/ч. При това е доста икономичен – харчи само 4,2 л/100 км в града и 3,1 л/100 км на извънградско.
Дори и по-малкият турбодизел е достатъчно пъргав за града, тъй като дърпа уверено при ниски скорости.
Новият Citroën C3 е още по-комфортен от предшественика си. Окачването е меко и еластично, така че повечето от дупките се абсорбират гладко. Хечбекът маневрира с лекота в града, като има диаметър на завой от 10,7 м. Воланът е много лек, но при динамично шофиране не предоставя адекватна обратна връзка. В новия Citroën C3 са подобрени спирачките, за да може моделът да спира по-уверено. Много е работено върху намаляването на шума, така че вятърът и гумите сега са едва доловими при 120 км/ч. Новият Citroën C3 вече се продава у нас, а цената на базовия модел е 19 900 лева, като първите клиенти ще получат като подарък зимни гуми.
Камера за селфи или видеорегистратор в кабината
Камерата се намира точно зад огледалото на предното стъкло и записва това, което водачът вижда напред.
Новият Citroën C3 е оборудван значително по-щедро от предишното поколение. Във версията Feel има климатик, електрически управляеми стъкла и огледала, връзка с Bluetooth, регулатор и ограничител на скоростта, технология за следене на умората на водача, предупреждение при неволно напускане на лентата, разпознаване на пътните знаци, 6 въздушни възглавници, системи за стабилизация и контрол на налягането в гумите. В най-скъпата версия Shine има автоматичен климатик, датчици за дъжд и светлина, адаптивни фарове и други. Срещу доплащане на разположение е панорамен люк, камера за обратно виждане, сателитна навигация, система за безключов достъп и технология за наблюдение на слепите зони. Една интересна опция е вградената камера за селфи в кабината. Тя може да се използва не само за забавление, но и да служи като видеорегистратор при произшествие.
С фотоапарата от камерата водачът може да запази за спомен красивите пейзажи, които вижда пред себе си.
Камерата е с широк ъгъл 120 градуса, full HD, с 2 милиона пиксела, GPS и вътрешна памет от 16 GB. Намира се точно зад огледалото на предното стъкло и записва това, което водачът вижда пред автомобила. Тя става свидетел на неговия опит на борда с две основни функции. С едно кликване водачът може да направи снимка на това, което вижда и да я сподели в социалните мрежи безопасно. С този свързан фотоапарат водачът може да запази за спомен красиви пейзажи и т.н. По същия начин шофьорът може да записва видеоклип до 20 секунди с продължително натискане и да го сподели, след като автомобилът спре. В случай на удар, камерата автоматично се активира и прави запис с продължителност 30 секунди преди и 1 минута след удара. Записът може да е полезен за водача при инцидент и да представлява доказателство.
Citroën C3 1.2 PureTech 110 Feel
1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател
5-степенна механична скоростна кутия
110 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
205 Нм максимален въртящ момент при 1500 об/мин
9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
188 км/ч максимална скорост
4,6 л/100 км среден разход на бензин
103 г/км емисии на СО2
Източник: Монитор
Последвайте ни
0 Коментара: