Изцяло електрическият Volvo EX90 вече е на път: първата партида от нашия флагман в момента пътува към дилърите ни в Съединените щати и Европа, а първите клиенти ще получат автомобилите си преди края на този месец.

EX90 е новият елекртически флагман на Volvo Cars и поставя нови стандарти за безопасност, устойчивост и технологии, ориентирани към човека, които правят живота по-лесен и по-приятен.

По време на тестванията на автомобила поставихме високи изисквания и го подложихме на максимално натоварване. Нашият главен изпълнителен директор Джим Роуън лично тества EX90 през последните няколко седмици. Заедно с колеги, той направи дълго пътуване през Съединените щати – от завода ни близо до Чарлстън в Южна Каролина до Калифорния.

„След това пътуване мога уверено да кажа, че EX90 е най-добрият автомобил, който някога сме създавали,“ казва Джим Роуън. „След като го карахме 950 километра през три щата в САЩ при различни условия и пътни настилки, имам само положителни впечатления. Зареждането, управлението, комфортът на возене, тишината в купето и епичната аудиосистема, надеждността, технологията и усещането от интерфейса – никога не съм управлявал Volvo като това. EX90 е началото на нова ера за Volvo Cars и тя започва сега.“

И не трябва да вярвате само на нас: наскоро дадохме възможност на стотици журналисти от цял свят да усетят качествата на EX90, като организирахме глобално медийно тестово шофиране югоизточно от Лос Анджелис, САЩ.

Началото на новата ера

EX90 представлява също така огромен скок за компанията като първият Volvo автомобил, оборудван с авангардна компютърна технология (core computing technology).

Интегрираният AI компютър е базиран на платформата NVIDIA DRIVE®. Тази революционна технология, плюс Snapdragon® Cockpit Platform от Qualcomm Technologies, Inc. и софтуер, разработен от инженерите на Volvo Cars, работят безупречно за управление на ключовите функции в автомобила, от безопасност и инфотейнмънт до управление на батерията. Резултатът е по-отзивчиво и удобно изживяване по време на шофиране.

Освен с вграден Google, EX90 е оборудван с набор от сензори, включително радари, камери и LiDar от Luminar за подобрена безопасност. Събирането на данни от сензорите, в комбинация с постоянно активна 5G връзка и редовни актуализации на софтуера, ни позволява да подобряваме функциите на автомобила и да разширяваме неговата функционалност с времето.

С други думи, EX90 е проектиран да расте и да се развива заедно с Вас.

„Volvo EX90 въплъщава нашето бъдеще на изцяло електрически производител, с автомобили, които стават по-добри с времето, благодарение на основните компютърни системи и софтуерни актуализации“, казва Джим Роуън. „Това е доказателство за нашите глобални инженерни възможности и потвърждава нашето лидерство в технологичната трансформация в автомобилната индустрия“.

EX90 е базиран на нашата следваща напълно електрическа технологична база, с автономен пробег до 600 км*. Проектиран е да бъде най-безопасният автомобил, който някога сме създавали, с изобилие от технологии за пасивна и активна безопасност от следващо поколение и софтуер, информиран от набор от усъвършенствани сензори.

EX90 е пионер в много области. Той е първият Volvo с LiDar и първият с core computing technology. Освен това е първият Volvo модел с двупосочно зареждане, допринасяйки за по-балансирана мрежа и по-голямо използване на възобновяеми енергийни източници в обществото. И е първият автомобил в света с Abbey Road Studios Mode, който се предлага с опционалната аудиосистема Bowers & Wilkins от най-високо ниво.

Производството на EX90 започна по-рано тази година в завода ни, близо до Чарлстън, Южна Каролина, САЩ, с капацитет до 150 000 автомобила годишно. През последните години направихме значителни инвестиции в неговите съоръжения, обновявайки и разширявайки бояджийските и каросерийните цехове. Заводът вече разполага и с модерна производствена линия за батерии. С тези инвестиции заводът в САЩ е добре подготвен за началото на тази нова ера.

*Пробег според реалистичния WLTP цикъл на шофиране при контролирани условия за нов автомобил. Реалният пробег може да варира. Данните са на база предварителна цел.