Volvo Cars отбелязва успешно първо полугодие в световен мащаб и в частност в Европа, където реализира впечатляващите 34% ръст в продажбите.

Смелата устойчива стратегия на компанията, която планира да бъде изцяло електрическа до 2030 г., вече дава резултати. Volvo XC60 PHEV, EX30 и EX40 са сред най-продаваните плъгин хибридни и електрически модели на Стария континент, според доклад на JATO Dynamics. Среднокопактният SUV Volvo XC60 PHEV e най-регистрираният модел в Европа, със скок от 42% в сравнение с първата половина на 2023 г. Отлично е представянето и на флагмана XC90, в чиято хибридна версия са реализирани 55% повече автомобили спрямо миналата година.

Блестящ дебют направи и новата електрическа звезда на шведската марка, Volvo EX30, която само няколко месеца след старта на продажбите, вече е третият най-регистриран електрически модел в Европа.

Благодарение на силното продуктово портфолио и на отличната обратна връзка от клиентите, продажбите на Volvo плъгин хибриди и електрически модели вече заемат над 60% от общите продажби в Европа, а само BEV моделите достигат 80% ръст спрямо първото полугодие на 2023 г.

В България Volvo Cars отбелязва 19% ръст в продажбите за първите шест месеца на 2024 г., а електрическите автомобили представляват 1/3 от общите продажби на шведската марката. Най-продаваният модел у нас е Volvo XC60, чиято хибридна версия впечатлява с мощност от 455 к.с. и до 81 км електрически пробег. Volvo EX30 очарова и българските потребители. Компактното електрическо SUV, което наскоро беше обявено за Световен градски автомобил на годината, е изборът на всеки пети Volvo клиент в България.

Огромен е интересът и към електрическия флагман - Volvo EX90. Производството му стартира това лято в САЩ, а първите бройки у нас се очакват към края на годината.