Новото Audi A8 - хирбид и ще изключва двигателя си при до 160 км/ч
Помощният агрегат представлява компактен стартер-мотор, който се задвижва от коляновия вал на двигателя с вътрешно горене. Под пода на багажника е монтиран компактен литиево-йонен акумулатор с капацитет 10 ампер часа. Цялата тази система работи под напрежение 48 волта. Може да се предположи, че тук ще бъде включено и електрическото турбо, каквото вече е монтирано в Audi SQ7. Предполага се също така, че тази хибридна установка няма да има голяма роля при ускорението, а по-скоро ще играе ролята на добре познатата система Старт-Стоп, но с разширена функционалност.
На първо място, електрониката ще може да изключва двигателя не само при спиране, а и при понижаване на скоростта до 22 км/ч. Системата ще бъде свързана с предната камера, която е предназначена за круиз контрола. В задръстване системата ще стартира двигателя, след като колата отпред потегли, а не след като водачът отпусне педала на спирачките. Ако спрете на червен светофар, системата ще стартира двигателя, когато светне зеления светофар, без да чака реакцията на водача. Самото стартиране на двигателя пък ще е по-бързо и по-плавно.
Още по-интересно е, че електрониката ще може да изключва двигателя при движение със скорост от 55 до 160 км/ч. Вярно, за не повече от 40 секунди. Повече няма да е възможно, тъй като литиево-йонната батерия няма да може да захранва всички спомагателни системи в автомобила (затова на борда ще е монтиран преобразувател от 48 на 12 волта). Audi A8 ще запази традиционния акумулатор и стартер, които ще се грижат за студеното стартиране на двигателя.
Каква е целта на цялата тази сложна конфигурация? Разходът на гориво трябва да се понижи с 0,7 л/100 км (!), макар в реална обстановка този ефект вероятно ще е по-малък.
Официалната премиера на новото Audi A8 ще се състои на 11 юли на специална церемония в Барселона.
Последвайте ни
0 Коментара: