Най-малко 500 микробуса на ден извозват нашенци в чужбина – най вече към Западна Европа. Незаконните превози се извършват по всички линии, където има пътници, обясни Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАПБ), цитирана от Монитор.
И уточни, че основно се пътува към Германия, Австрия, Холандия, Белгия, по-близките части на Франция, дори и дори Гърция. Според сдружението цената на билета не е решаваща, защото много често и при законните и при незаконните превозвачи е една и съща. По-скоро нелицензираните бусове се предпочитат единственото заради това, че в тях се пуши, пие, а пътниците се карат от адрес на адрес. Докато при редовните автобусни линии цигарите и алкохолът са забранени, освен това спират само на определени по маршрута автогари. 

По данни на организацията поне 60 на сто от транспортните превози са в сивия сектор. А оборотът на незаконните водачи достига до 5 млн. лв. Това са приблизителни данни обаче, защото никой не може да каже сигурност, а и непрекъснато се увеличават, коментира Симеон Милушев - главен секретар на сдружението. Според него всеки шофьор, който бъде уволнен от някоя фирма, взима личния си автомобил и става превозвач.

При международните превози незаконните превозвачи извършват около 80 на сто от целия транспорт. Ситуацията не се променя от години и икономическа и криминална полиция си затварят очите, коментира Себахтин Исмаил, член на управителния съвет на сдружението. Той счита, че никой не иска да реши проблема, това може да се направи по много елементарен начина. Например всички тези, които пътуват, да бъдат проверени като физически лица, обясни Исмаил. И допълни, че ако някой за годината е напуснал страната, за да ходи 200 пъти до Германия, са нужни по 2000 лв. на курс, което значи, че трябва да има 400 хил. лв. приходи.