Хората, които остават с провалени почивки, заради обявилата фалит туроператорска фирма „София тур и Холидей“ ЕООД, проплакаха в ефира на bTV. Жена, която е трябвало да пътува до Будапеща, призна, че се е опитвала няколко пъти да се свърже с туроператорите.

„Аз също се опитах да се свържа по телефона, но нито един от посочените номера не отговаряше. Поисках и от екскурзия.бг да кажат защо не е уведомена "Икономическа полиция", министерството. Още миналата година е имало сигнали срещу тази фирма. Застраховката е направена на 11 декември тази година. Въпросът е как ще бъдат върнати парите“, пита се жената, която е дала 290 лв. за закуска и нощувка в Будапеща

Друг пътуващ пък споделя, че е искал да даде урок на децата си. Той е резервирал екскурзия за цялото си семейство.

„Провалът на тази екскурзия проваля цялата възпитателна линия на моите деца. Исках да им покажа културата на две страни – Австрия и Унгария“, разказва човекът.

Припомняме, че броени дни преди празниците от Министерството на туризма съобщиха за фалита на поредния туроператор. Заради стари задължения към партньори „София тур и Холидей“ ЕООД е изпаднала в несъстоятелност и не може да изпълни предстоящите пътувания.

Освен това самата фирма "София тур“ обвинява, че срещу нея е водена компроматна война.

Друг проблем е, че от фирмата твърдят, че застраховката, която е в случай на фалит, е с покритие 1 милион лева, но от Министерството на туризма смятат, че покритието е 450 000 лв.

Спешната проверка на министерството показала, че компанията има валидна застраховка „Отговорност на туроператора“, сключена само преди дни - на 11 декември 2017 г., със ЗАД „Алианц- България“. Тя влиза в сила от 00:00 часа на 12 декември 2017 г. Експерти от туристическото ведомство ще изискат пълна справка какви са поетите ангажименти от „София тур и Холидей“ към туристи за предстоящите празници и има ли продадени пакети за следващи периоди.

Министърът на туризма Николина Ангелкова настоява за спешна среща с управителите на туроператора и с представител на застрахователното дружество, за да се гарантират интересите на клиентите. Според информация от самия туроператор покритието на застраховката им е за 1 млн. лв. според подадената към министерството информация за полицата, лимитът на обезщетението е за 450 хил. лв.

БЛИЦ припомня обаче, че все още обаче не са решени проблемите с възстановяването на щетите на клиентите на друга туристическа агенция "Амазон травел", която обяви фалит в началото на октомври 2017 г.  

Тогава бе обявено , че „Амазон травел“ е регистриран като туроператор и туристически агент от месец март 2016 г. Според регистрацията задължителната застраховка на туроператора покрива отговорността за причинени вреди вследствие на неразплащане със своите контрагенти, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност.

Прецаканите клиенти, които и до ден-днешен не са обезщетени, са получили писмо от ЗАД "Алианц България", в което са уведомени за следното:

"Към настоящия момент в ЗАД "Алианц България" са постъпили множество претенции от клиенти на "Амазон травел" ЕООД, като техният размер значително надхвърля договорения лимит на обезщетение по полицата в размер на 25 000 лева."

По-нататък следват обяснения, че щетите на отделните клиенти ще се определят "като 
процент от съотношението между лимита на полицата и общия размер на всички претенции". 

С прости думи това означава, че на никой от клиентите няма да бъде възстановена изцяло сумата, с която е завлечен от фалиралата турагенция, поради странно ниския лимит, договорен между нея и застрахователя. 

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!