Покрай празниците отново ще има опити на търговци за нелоялни търговски практики. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в ефира на bTV.

„Хората трябва да знаят, че в този период около празниците ще има опити на търговци да ги измамят - с фалшиви намаления, с изкуствени промоции, с това, че уж ви подаряват нещо към това, което купувате, а всъщност плащате повече, с това да ви привлекат в търговския обект с някаква шумна реклама за евтини елхички например, а след това се оказва, че такива не са налични и вие си купувате нещо друго на по-висока цена. Това са основните рискове“, обясни той и уточни, че в онлайн средата също съществуват нелоялни търговски практики.

„В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определени стоки, за да може на следващия ден да анонсира едно „намаление“ от тази цена, а намалението всъщност трябва да бъде от цената, на която стоката се е продавала поне един месец преди това“, каза Маргаритов. По думите му, когато пазаруват онлайн, потребителите трябва да знаят, че винаги имат право да откажат покупката, ако тя не дойде в определения за доставка срок, или да върнат стоката в срок от 14 дни.

„Това е най-динамичният терен, защото хората постоянно пазаруват и статистиката показва, че през 2017 г. са се увеличили с 20% онлайн магазините на български търговци“, каза още Маргаритов. Той уточни, че КЗП следи активно търговската мрежа, онлайн пространството и коледните пазари. „Предстои да направим проверки и на ски пистите, за да можем да гарантираме на потребителите едно спокойно изкарване на зимния туристически сезон“, обясни той.