Испанската марка SEAT, част от гиганта Volkswagen Group, представи изцяло новия компактен хечбек Ibiza. Петото поколение на модела се отличава с изцяло нов дизайн, който отразява спортния характер на SEAT. Моделът продължава да носи гените на марката, но с по-изразителен външен вид, с повече акценти и вълнуващи аеродинамични повърхности. Водещият модел на испанската марка запазва своя младежки, функционален, спортен и комфортен дух и го съчетава със свеж дизайн, повлияни от големите братя Leon и Ateca.

Компактният модел е оборудван с най-новите технологични функции, зареден е със забележителна динамика и впечатляващо подобрение в интериора за по-комфортно пътуване. Петото поколение на SEAT Ibiza ще направи своята световна премиера на автомобилното изложение в Женева и ще влезе в продажба през юни тази година.

 

Каросерията е красиво изваяна, като в дизайна на модела са съчетани остри линии и гладки повърхности.
Каросерията е красиво изваяна, като в дизайна на модела са съчетани остри линии и гладки повърхности.

Новият SEAT Ibiza е напълно нов модел, създаден с амбициозната цел да направи важна стъпка напред по отношение на безопасността, дизайна, представянето и комфорта. Този огромен напредък в качеството се постига благодарение на новата модулна платформа MQB A0. Новият SEAT Ibiza е първият модел на Volkswagen Group, който използва тази платформа, което подчертава важността на SEAT за групата и предлага множество предимства. От старта си през 1984 година, Ibiza се превърна в иконата на SEAT. Този автомобил е на пазара най-дълго в историята на марката и е най-продаваният модел с над 5,4 милиона екземпляра. Ibiza е един от трите най-важни модела на компанията, заедно с Leon и Ateca, на които SEAT разчита, за да продължи успешното си бъдеще през следващото десетилетие.

 

Задната част изглежда по-широка, а двете ауспухови тръби във версията FR загатват голяма мощност.
Задната част изглежда по-широка, а двете ауспухови тръби във версията FR загатват голяма мощност.

Новият SEAT Ibiza е увеличил впечатляващо вътрешното си пространство. На широчина е пораснал с цели 87 мм, а дължината е скъсена с 2 мм, като в същото време е с 1 мм по-нисък от предходния модел. Благодарение на новата платформа MQB A0, междуосието е нараснало с цели 95 мм до 2564 мм, като разстоянието между колелата в предната ос е по-широко с 60 мм, а в задната ос е увеличено с 48 мм. Резултатът е един много по-просторен отвътре и по-голям от отвън автомобил.. Пространството за краката при задните седалки се е увеличило с 35 мм, а мястото за главата е нараснало с 24 мм в областта на предните седалки и със 17 мм отзад. Седалките са по-широки с изумителните 42 мм, което прави новия Seat Ibiza един от най-добрите автомобили в своя клас. Багажникът също е увеличен със 63 литра и достига общ капацитет от 355 литра, което го прави най-добрия в своя клас.

 

Предните и задни надвеси са много къси и четирите колела са разположени в четирите ъгъла на колата.
Предните и задни надвеси са много къси и четирите колела са разположени в четирите ъгъла на колата.

Петото поколение на Ibiza е огромно предизвикателство по отношение на дизайна за марката SEAT. Той следва да е свеж и млад и в същото време зрял и балансиран. Новият SEAT Ibiza се откроява веднага с перфектни пропорции, силен характер и пъргав вид. Характерните за Leon линии не само са запазени, но са развити до по-високо ниво, тласкайки напред еволюцията на дизайна в гените на SEAT. В предницата на автомобила триъгълните изцяло LED светлини и емблематичните осветени детайли правят новия SEAT разпознаваем веднага. Емблемата не само се показва гордо на решетката, но също се подчертава от двете характерни линии на капака на двигателя, с малко пространство в хромираната рамка. Х-образният дизайн придава голяма динамика и невероятна визуална стабилност. Новите колела са с размери до 18 инча и са оцветени в два контрастни нюанса.

 

Спортният интериор в модела FR се отличава с плосък отдолу волан и червени шевове на тапицерията.
Спортният интериор в модела FR се отличава с плосък отдолу волан и червени шевове на тапицерията.

В интериора са следвани същите стъпки в дизайна, както в Leon и Ateca, но този път с нова визия. Добавена е повече емоция, още технически характеристики и прецизни линии, по-леки пропорции, за да се постигне по-елегантен външен вид и по-високо качество. Новите материали са успели да запазят младежкия и динамичен характер. От структурна гледна точка е поставен специален акцент върху хоризонталните пропорции при сглобяването на различните функционални области, включително повдигната конзола от вътрешната страна, за да се подобрят ергономичните характеристики и безопасността. Целта е да се постигнат перфектни пропорции и по-голямо чувство за пространство и комфорт.

 

Спортните седалки със странични опори обгръщат водача и пътника, създавайки чувство за динамика.
Спортните седалки със странични опори обгръщат водача и пътника, създавайки чувство за динамика.

Всички инструменти за управление и контроли са разположени около водача във възможно най-висока позиция, за да не се налага той да отклонява очи от пътя. Старт-стоп бутонът е на същото място от лявата страна на скоростната кутия. Той е в най-високата възможна позиция за удобно ползване. Новият SEAT Ibiza разполага с безброй възможности за персонализация, характерни за автомобилите от по-висок клас. Има и опция за избор на цвета на LED осветлението в интериора, както и бордовите технологии, като 8-инчовия сензорен екран и комуникационната система Full Link. Купето е защитено с филтър Air Care, който изолира пътниците от всякакъв вид алергени, създавайки пространство без замърсители.

 

Двойните извивки по дължината на модела му придават триизмерен вид, а колелата са с размери до 18 инча.
Двойните извивки по дължината на модела му придават триизмерен вид, а колелата са с размери до 18 инча.

Новият SEAT Ibiza се предлага с двигатели, които съответстват на регламента за вредни емисии Евро 6 и са водещи в представянето си с водещи характеристики, дълъг пробег и ниски емисии. Сред предлаганите за избор варианти са три бензинови двигателя с алуминиеви блокове и цилиндри. Първият е 1-литров 3-цилиндров 1.0 TSI с мощност 95 или 115 к.с., оборудван с турбокомпресор и директно впръскване. Новият 1,5-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор 1.5 TSI ще бъде наличен в края на 2017 година и ще развива мощност150 к.с. Ефективните дизелови двигатели 1.6 TDI ще бъдат налични във варианти с 80, 95 и 115 к.с. Новият SEAT Ibiza се предлага и с бензинов турбодвигател 1.0 TSI с мощност 90 к.с., захранван със сгъстен природен газ (CNG), популярен у нас като метан. Скоростните кутии са 5-степенна механична за базовите двигатели и 6-степенна ръчна за по-мощните двигатели. Като опция се предлага и 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG.

 

Вариантът Ibiza FR се отличава със заден дифузьор, спортно окачване и мускулест външен вид.
Вариантът Ibiza FR се отличава със заден дифузьор, спортно окачване и мускулест външен вид.

Новият SEAT Ibiza е достъпен само във вариант с 5 врати, който в момента е по-функционален, а новият дизайн създава по-спортен вид на модел с 3 врати. Новият модел се предлага с четири нива на оборудване, като започва с Reference, следван от Style, а високите нива са FR и XCellence. Системите в помощ на водача, вградени в новата Ibiza включват функциите преден асистент, система за следене на задръствания, адаптивен круйз-контрол, система за безключов достъп със стартов бутон, ново поколение предни и задни сензори за паркиране и камера за задно виждане с по-високо качество и прецизност.

За първи път SEAT Ibiza има огромен и функционален вграден 8-инчов сензорен екран, който предлага най-добрата технология, без да се прави компромис с хармонията в интериора. Една от най-забележителните характеристики в интериора на новия модел е безжичното зарядно с GSM усилвател. Новият SEAT Ibiza е автомобил със 100% свързаност, благодарение на три възможности - Apple Car Play, Android Auto и Mirror Link. Новият SEAT Ibiza разполага с музикална система Beatsaudio, която внася енергия, емоция и вълнение в слушането на музика. Аудиосистемата ползва цифров сигнален процесор, 7 високоговорители и 8 канала с 300-ватов усилвател.

Източник: Монитор