Загряването на двигателя преди шофиране се е превърнало в навик за много шофьори от времето, когато са карали карбураторни автомобили. Междувременно за автомобилите с модерни инжекционни двигатели тази практика може да предизвика редица проблеми с агрегата.

Оставяйки двигателя да работи преди началото на движението, ние активираме режима на загряване. Отначало оборотите на двигателя обикновено се поддържат около 1200 об / мин, но след няколко минути спадат до около 800 об / мин.

Както вече споменахме, тази практика е била строго необходима в ерата на карбураторните двигатели. Междувременно много съвременни двигатели, особено турбокомпресори с малък обем, не обичат продължителната работа на празен ход поради ред причини.

Защо е вредно за двигателя на колата да работи дълго време на празни обороти прочетете в auto.blitz.bg