Американският невробиолог Джон Медина е автор на книгата „Правилата на мозъка. Какво си струва да знаете вие и вашите деца за мозъка“, пише profit.bg.

В нея той достъпно разказва за ключовите закономерности в работата на човешкия мозък. Искаме да споделим част от тях с вас.
1. Физическото натоварване стимулира работата на мозъка
Винаги съм подчертавал именно това: децата в добра физическа форма по-бързо разпознават визуалните стимули, отколкото техните слабоподвижни връстници. Те по-добре се концентрират.

Децата отделят голямо внимание на нещата, които изискват движение. На тях им е по душа да се движат. Сдържаното поведение в клас им е чуждо. Когато децата се движат, те се чувстват по-комфортно, тяхната самооценка е по-висока, по-слабо предразположени са към депресия и тревога.

2. Мозъкът е еволюирал и работи съответно на изработените исторически потребности.

3. Поради това, че всеки човек се характеризира с различна електропроводимост на мозъка, ние по различен начин възприемаме информацията за външния свят. така унифицираното образование и единните стандарти за оценяване се оказват лоша идея.
Невробиологът и биохимик Ерик Кандел, нобелов лауреат от 2000 г., е доказал, че в процеса на учене „проводимостта“ на човешкия мозък се променя. Мозъкът постепенно се учи на нови неща, следователно и неговата „проводимост“ постоянно се мени.

4. Мозъкът не обръща внимание на скучните неща.

5. Механизмът на запаметяване е много интересен. Децата забравят 90% от това, което изучават в клас, в рамките на 30 дни. Най-високият процент на забрава идва през първите часове след урока.

Може да удължите периода на запомняме на информацията в паметта чрез повторението й през определен интервал от време. Колкото повече са циклите на повторение, толкова по-добре се съхранява информацията в паметта.

6. За да разбирате по-добре и да помните информация, необходимо е да задействате няколко сетива на възприятие.

Звук, картина, движение – всичко, което можете да използвате.

7. Добрият сън спомага за процеса на мислене. Хроничният стрес понижава способността на мозъка да учи.

8. Мозъкът на мъжете и жените е различен. Това обаче не пречи на разбирането.

9. Човешкият мозък е способен да учи цял живот.