Голяма верига за хранителни стоки продава гъби без срок на годност
Дамата се занимава с детско хранене и работи в детска ясла
Клиентка попаднала на предварително пакетирани пресни гъби шийтаке без данни за срока им на годност. Консултантите в голямата търговска верига, където са се продавали зеленчуците, обяснили липсата на този важен реквизит с аргумента, че стоката се доставя и продава ежедневно и поради това, според тях, не е необходимо да има срок на годност. За случая информират от онлайн платформата “Ние, потребителите”, където е постъпил сигналът.
“Влизам и взимам една тарелка пресни гъби шийтаке и като човек, който се занимава с детско хранене (работя в детска ясла), исках да видя до кога е срокът на годност. Такъв нямаше.
Тръгнах да търся някой, който да ми каже до кога е годността. Потърсих управителя. Нямало го. Стигнах до информацията. Обяснението беше, че тъй като ги получавали всеки ден, не било необходимо да има срок на годност. На това аз се изсмях и казах, че за получената днес стока никой няма как да докаже, че е продадена.
Казаха, че се заяждам, а аз им отвърнах, че всеки продукт трябва да има срок на годност. Прецених, че не е необходимо да им цитирам наредби. Става въпрос за гъби. И старата гъба може да е отровна. Там минават и възрастни хора. Грабнаха ми гъбите от ръцете и ми казаха, че нямало да ми ги продадат. Възмутих се много.”, разказва дамата пред “Ние, потребителите”.
От там разясняват, че в подобни случаи трябва да бъде сезиран специализираният контролен орган – Българска агенция по безопасност на храните (БАБХ), която вчера обяви началото на засилени проверки по празниците.
Но подсещат и потребителите да бъдат внимателни и не само да търсят информация за срок на годност, а и да се запознават и да спазват стриктно условията за съхранение на хранителните продукти, тъй като от това зависи запазването на техните качества и безопасност.
“Около празниците има и много хранителни продукти на промоция. Важно е да се информираме защо това е така. В противен случай може по небрежност сами да си навлечем неприятност. Например, да купим намалена стока, която е с изтичащ срок на годност далеч преди времето, в което ще се консумира”, препоръча по Дарик основателят на “Ние, потребителите” Габриела Руменова.
Трябва да внимаваме и за разместване на стоките. Понякога търговците умишлено се опитват да ни подведат, като обявяват намаление на по-малко атрактивните стоки, но в търговската зала до техния етикет с отстъпка поставят по-скъпите с цел да се заблудим, обърна внимание Руменова и апелира:
“Ние, като потребители, също е редно да се стремим да не разместваме стоките, защото при такъв поток от хора за търговците може да се окаже трудно да подреждат своевременно всичко разместено и това да заблуди клиентите след нас. Да гледаме внимателно стоката, която купуваме, и етикета за нея.”
Институцията, която следи за коректното обозначаване на цените на стоките при осъществяването на търговия с крайни потребители, е Комисия за защита на потребителите.
Видео: https://fb.watch/wxxptH5XCT/
Последвайте ни
0 Коментара: