Учените са открили фрагменти от метеорит, паднал на Земята преди десет години, и предполагат, че този метеорит може да е създаден от извънземна цивилизация. Това заяви експертът Ави Льоб след тестове, извършени върху фрагменти, извлечени от Тихия океан. Това информират световните издания.

Астрофизикът Ави Льоб твърди, че тестовете показват, че фрагментите са от извънземен произход и може да са съществували милиарди години, преди да пристигнат на Земята от междузвездното пространство. Това означава, че метеоритът (IM1) се явява първият признат междузвезден метеорит.

Професорът от Харвардския университет също така опровергава твърденията на изследователи, които не участват в мисията, че това може да е въглищна пепел, произведена от човека. Ави Льоб е уверен в изводите си и казва, че съставът на фрагментите се различава от познатите метеорити в Слънчевата система.

Фрагментите на метеорита са били внимателно анализирани в три отделни лаборатории и учените са установили, че до 10% от фрагментите съдържат извънземни елементи, които никога преди не са били виждани в Слънчевата система.

Тези елементи са част от нов клас диференциран елементен състав, който е наречен BeLaU и съдържа берилий, лантан и уран.

Ави Льоб подчертава, че структурата на съдържанието на тези фрагменти не е подобна на естествените материали от Земята, Луната, Марс или астероидите в Слънчевата система. Той вярва, че това повишава възможността метеоритът да е изкуствено създаден от друга цивилизация и да е пътешественик от далечни галактики.

Ави Льоб призовава за изграждането на повече обсерватории, за да разбере какво се случва близо до Земята. Той вярва, че това е най-добрият начин да се определи произходът на тези обекти и да се установи дали са извънземни или имат друго обяснение.

Подобният на метеор IM1 беше открит от американски сензори през 2014 г., когато изгоря в земната атмосфера при падането си. Обектът издържа четири пъти по-голямо налягане от това което обикновено унищожава нормалните метеорити, и учените откриха фрагменти от него миналата година край бреговете на остров Манус, Папуа Нова Гвинея.

Учените се надяват, че по-нататъшните изследвания ще помогнат за разширяване на знанията ни за произхода на метеоритите и възможността за съществуване на живот извън Земята.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук