Карантината затвори голяма част от търговските обекти по света. Формулировката обикновено е за забраната на всички магазини, продаващи „стоки, които не са жизненоважни“. В различните страни обаче за жизненоважни се смятат различни продукти, разказва Би Би Си.

Франция не може без шоколад и кроасани
В Париж, например, единственият бутик на булевард „Шанз Елизе“, който работи, е този за шоколад. Във Франция изключенията важат още за месарниците, хлебарниците (и всичко, което прилича на нашите баничарници) и специализираните магазини за сирене и вино. От което местните са изключително доволни. 

Оръжие и трева
Отвъд Океана администрацията на Доналд Тръмп издаде препоръка оръжейният бизнес да се смята за жизненоважен. Така магазините за оръжие остават отворени, а покупките скочиха до рекордни нива. В щатите като Колорадо, където продажбата на марихуана е легална, тя също не е засегната от забраните. 

Алкохол и детски играчки
В Австралия разрешение да работят имат магазините за алкохол и някои магазини за детски играчки. Самият премиер на страната Скот Морисън обясни: съпругата му трябвало да купи голямо количество пъзели, за да забавлява децата под карантина. Така че играчките в случая се смятат за жизненоважни.

Триколката – ябълката на раздора на Филипините
В други страни забраната на предмети, смятани за ключови, предизвиква гняв. Едно от основните средства за придвижване във Филипините е триколката. Тя обаче попадна под ударите на спирането на всички средства за обществен транспорт на Лусон – най-големия остров в архипелага. 

Младият кмет на един от районите на столицата Манила се опита да разреши триколките да се използват от медицински работници. За което беше косвено смъмрен от президента на страната Родриго Дутерте. Сега обаче дъщерята на държавния глава – Сара Дутерте – разреши използването на триколки в града, на който е кмет – Давао. 

„Кръвоносната система“ на Индия

За Индия жизненоважна е железопътната мрежа, наричана „кръвоносната система“ на страната. За първи път в историята влаковете там, които превозват по 23 милиона пътници дневно, са спрени от движение. Много работници остават блокирани в различни градове без пари, храна и подслон – проблем, на който властите все още търсят решение.