Американската частна компания SpaceX, собственост на ексцентричния милиардер Илон Мъск, изстреля на 6 февруари свръхтежката ракета носител Falcon Heavy. Най-мощната в света ракета, както я нарича самият Мъск, достави в космоса в качеството на товар спортен кабриолет Tesla Roadster.

Хората от SpaceX планираха, че електромобилът с манекена на аостронавт зад волана ще полети директно към Марс, но впоследствие стана ясно, че колата лети към Пояса на астероидите между орбитите на Марс и Юпитер. Нелоша реклама за компанията Tesla?

Първият автомобил извън пределите на Земята

Стартът на Falcon Heavy и полетът на Tesla Roadster предизвикаха невиждан интерес в целия свят. Милиони хора следяха излъчването в мрежата на това епохално събитие, а конспираторите веднага започнаха да нищят различни теории на заговора. Например, според една от хипотезите, която е доста нелепа, Илон Мъск е изпратил в космоса на манекен в скафандър, а истински труп. По този начин американците изпитвали система за отърваване от ненужни тела, за които никой не трябва да разбира. Именит уфолози пък не се ограничават само с предположения за пришълци, а публикуват в мрежата и редица доказателства.

Полетът на колата е следен от НЛО

Впрочем изследователите на летящите чинии и зелените човечета не се вълнуват от някакви си трупове в багажника. Специалистите са сметнали, че полетът на кабриолета е бил следен не само от земляните, но и, вероятно, от представители на извънземни цивилизации. Веднага няколко известни уфолози забелязаха странни светлини и тъмни топкообразни апарати, които са сновели в близост до автомобила. НЛО явно са проявили истински интерес към този необичаен старт.

Извънземните със сигурност милиони пъти са виждали коли на нашата планета, но оказал се извън пределите на Земята електрически автомобил може да е предизвикал сред тях недоумение. Когато американците кацаха на Селена, пришълците най-вероятно са видели техния непохватен луноход, но спортна кола - това е съвсем друга работа.

Колко дълго ще просъществува "неземният" автомобил?

Учените прогнозират не много дълъг живот за неземния автомобил. Например, Уилям Керъл от Университета в Индиана в САЩ съобщава, че дори Tesla Roadster да не бъде разрушен от космически боклук или микрометеорити, той ще бъде унищожен в рамките на година от космическата радиация и самият ще се превърне в боклук.

В частност интензивното лъчение ще унищожи пластмасовите и карбоновите детайли, след което колата ще се разпадне на части. По този начин, пътешествието на детето на Мъск по хелиоцентричната орбита на Марс е също толкова фантастика, колкото и полетът до там на група колонизатори.

Не случайно мнозина скептици смятат американския милиардер за най-големия популист и гениален маркетолог, който обаче по никакъв начин не спомага за придвижването на науката напред.

Обществото на плоската Земя не вярва на Мъск

Освен това, гръмкото събитие не можеше да не мине и без мнения от страна на печално известното Общество на плоската Земя. Поддръжниците на тази спорна теория на заговора са убедени, че никаква ракета с кола в космоса не е излитала, а публикуваните от SpaceX кадри са майсторска фалшификация. Все пак е глупаво да се вярва на всичко, което се дава по телевизора или излиза в световната мрежа.

Наскоро пък Илон Мъск ритна по кокалчетата Обществото на плоската Земя, питайки неговите членове, защо няма, например, Общество на плоския Марс. Конспиратолозите отговориха съвсем сериозно на Мъск, че вярват само в плоската Земя. Другите планети в Слънчевата система, все пак, са кълбообразни.