Детегледачката Джил преминава през кухнята, когато забелязва, че някой седи на барплота.

“Господи!” казва тя, пристягайки кърпата увита около тялото й. “Г-н Джонсън! Надявам се, че нямате нищо против, че използвах банята.”

Г-н Джонсън, както и бавачката, е герой във филм за възрастни, а актьорът, който го играе, няма никакви реплики. Зрителите никога няма да чуят неговия глас или да видят неговото лице, въпреки че той има голяма роля във филма. Това е порнография във виртуалната реалност и всяка сцена е заснета от неговата гледна точка.

Порнографията създаде първия истински бум при виртуалната реалност (VR), а компании за филми за възрастни, като Naughty America, която е продуцент и на този филм, са лидери в тази сфера.

В първите 18 месеца, след като заснема първото си VR видео, базираното в Сан Диего филмово студио пуска още 108, което превръща компанията в един от най-плодотворните създатели на VR съдържание в света.

През 2017 г. компанията имаше щанд на Изложението за потребителска електроника в Лас Вегас и се првърна в първата компания от порноиндустрията, която може да се похвали с това от 19 години насам.

“Нашите клиенти приеха VR,” казва Андреас Хронопулос, главен изпълнителен директор и собственик на La Touraine - компанията майка на Naughty America, която пуска марката малко след основаването си през 2004 г.

Не е изненадващо, че компании от порноиндустрията са сред първите двигатели на зараждащата се VR индустрия. След като съдържанието за възрастни помогна за популяризирането на медийни формати, като VHS, Blu-ray и видео стрийминга, схващането, че порнографията движи дигиталните иновации се превърна в широко приета истина.

Изненадващото обаче е колко популярно вече е VR порното и за колко кратко време е станало това. През 2016 г. Samsung, HTC, Google, Sony и притежаваната от Facebook Oculus са продали малко над 6.1 млн. комплекта за виртуална реалност по света, според данни на SuperData.

Само през декември клиентите на Naughty America са свалили над 20 милиона VR видеа, казват от компанията.

Почитателите на VR порнографията също така са по-склонни да плащат, в сравнение с типичната аудитория на онлайн филмите за възрастни. Един на всеки 167 посетители на страницата с безплатната VR сцени на Naughty America впоследствие се е абонирал, в сравнение с един на всеки 1 500 при традиционните филми.

Абонаментите за сайта на Naughty America нарастват с 55% през 2016 г. - първата пълна година, в която компанията предлага VR; клиентите плащат по 25 долара на месец за неограничен достъп (в това число до над 7 500 традиционни двуизмерни филми), или 74 долара за годината.

За 18-те месеца след пускането на първото си VR видео, приходите на Naughty America се увеличават с над 40%; за цялата 2016 г. приходите от VR филми скачат с 433%, споделят от компанията пред WSJ.

“Опитваме се да бъдем новатори,” казва Йън Пол, главен информационен директор на компанията. “Виртуалната реалност е в нашето полезрение от дълго време.” Чак след като Oculus VR обаче успешно финансира своя комплект Rift посредством кампания в Kickstarter през 2012 г., Naughty America започва да инвестира сериозно в технологията.

Тъй като преди това само няколко продуценти са правили VR филми, на компанията й се налага да създаде собствен процес на заснемане. “Беше необходимо много експериментиране, много инвестиции в развойна дейност. На практика трябваше да закупим цялото налично оборудване и да се научим сами как работим с него,” казва Пол.

“Един от най-големите проблеми, с които се сблъскахме, бе местоположението на камерата — първоначално я бяхме поставили прекалено високо и просто усещането бе странно.”

От компанията твърдят, че точният процес на заснемане е разработен от самите тях, но е базиран на методологията на много компании, заснемащи VR видеа. Две дигитални камери се поставят една до друга, за да заснемат бинокулярен изглед.

При постпродукцията след това двете видеа се обединяват в един файл, който включва изглед от ляво и от дясно око; когато всичко това се гледа през комплект за VR, тези образи се комбинират и се получава единичен 3-D образ.

Naughty America пуска първия си VR филм през 2015 г. “Оттогава изминахме дълъг път за много кратък период от време,” казва Пол. “Мисля, че това важи и за много от компаниите в тази сфера. Тя се развива много бързо.”

Naughty America не е единственият продуцент в порнографската индустрия. Гигантът в тази сфера Pornhub сключва договор с базираната в Рочестър компания за VR порнографско съдържание BaDoinkVR, която създава филми за нейните уебсайтове.

Сред по-малките играчи са VR стартъпи, като VirtualRealPorn.com, както и все по-голям брой солови играчи, които предлага VR видео конферентна връзка с клиенти.

За повечето такива компании парите са основната притегателна сила. VR порнографията се очаква да бъде бизнес за 1 млрд. долара годишно до 2020 г., според инвестиционната банка Piper Jaffray. VR също така затруднява пиратството, тъй като филмите трябва да бъдат сваляни и гледани със специализиран софтуер.

Най-големият проблем за продуцентите на VR порнография е недостатъчно големият брой парньори, които искат да разпространяват съдържанието. По-голямата част от VR софтуера и съдържанието се продава директно от компаниите, които произвеждат VR хардуер; ако един потребител притежава VR комплекта за PlayStation на Sony, той или тя може да купува съдържание единствено през магазина на PlayStation.

Абонатите на Naughty America трябва да достъпят съдържанието през уеб браузър, който е с по-ниско качество, или да свалят файловете на техния компютър или телефон и след това да ги пуснат във VR видео плеър, за да могат да ги гледат.

“Много от тези големи компании се страхуват от това, че могат да бъдат асоциирани с порноиндустрията,” казва Пол.

Големите платформи за съдържание обаче може да извлекат сериозни ползи, ако отворят вратите си. Преди време VHS стандартът засенчи Betamax отчасти, защото Sony не позволяваше на порнографските компании да лицензират нейната Betamax технология. Ако Oculus, HTC, Samsung или Sony станат първите, които да отстъпят и да позволят съдържание за възрастни в магазините си, това би могло да увеличи значително и продажбите на техния хардуер.

“Ако погледнете назад към историята на технологиите, винаги, когато някой е залагал срещу порното, е губил,” казва Пол. “Разбира се, ние искаме всичко да се случи по-бързо, защото това е нашият бизнес. То обаче ще се случи, така или иначе, въпросът е кога.”