Планетата се казва К2-18б и дава надежди, че на нея може да има форми на живот, подобни на тези на Земята.

„За пръв път откриваме вода на планета, където температурите вероятно са съвместими с наличието на живот”, каза професор Джована Тинети от Юнивърсити колидж Лондон (UCL).

Според нея откритието е “сензационно”, като детайлите от него са публикувани в списание "Нейчър Астрономи"а, пише БГНЕС.

Обитаема зона се нарича районът около една звезда, в който температурите позволяват водата да бъде в течна форма на повърхността на планета.

К2-18б е толкова далеч от Земята, че изпращането на сонда е невъзможно. Единственият шанс да разберем повече е да чакаме следващото поколение космически телескопи, които би трябвало да са налични  до едно десетилетие.

Потенциално, те биха могли да търсят газове в атмосферата на планета, които може да са произведени само от живи организми, казва доктор Инго Валдман от UCL.

“Това е един от най-големите въпроси в науката и винаги сме се чудили, дали сме сами във Вселената,”, казва Валдман.

“В рамките на 10 години ще знаем, дали в атмосферата там има химически вещества, произведени от живи същества.”