Преди хиляди години гръцкият философ Филолай теоретизира за съществуването на "Анти-Земя" - планета, която според него е от другата страна на Слънцето.

Тази идея, известна още като теорията за контра-Земята, е привличала вниманието на писатели на научна фантастика и философи от векове.

Днес, благодарение на съвременните астрономически изследвания, можем да оценим доколко тази древна теория отговаря на реалността.

Теорията за контра-Земята предполага, че Земята и Слънцето се въртят около невидим "централен огън" с Антихтон от другата страна.

Тази концепция е била популярна в древна Гърция, където обяснява феномена на лунните затъмнения и съответства на идеята на Питагор за числото десет като съвършенство.

Въпреки че съвременната наука отхвърли тази теория, последните открития в астрономията показват, че подобни орбитални конфигурации са възможни.

Испански учени от Центъра за астробиология в Мадрид откриха първите доказателства за двойни светове в младата планетарна система PDS70, използвайки телескоп в Чили.

Планетата PDS70b, открита в системата PDS70, е в орбита, заобиколена от облак от отломки, което може да показва наличието на друга планета.

Тези „троянски планети“ може да имат сходни условия на живот, предвид една и съща продължителност на годината.

Но въпреки тези невероятни открития, теорията за Анти-Земята не е потвърдена в Слънчевата система.

Съвременните астрономи използват техники, които откриват планетите по тяхното гравитационно влияние върху други небесни тела и досега не са открити доказателства за планета от противоположната на Земята страна на Слънцето.

По едно време теорията за контра-Земята беше привлекателна за философи и писатели, но съвременната наука показва, че въпреки че подобни орбитални структури са възможни, те не могат да съществуват в Слънчевата система.