Международен екип от учени нарече падането на голям астероид възможна причина за живота на Земята. Изследователите стигнаха до това заключение, когато откриха следи от хидротермална система, подходяща за бактериален живот в древния кратер Чиксулуб. Статията на изследователите е публикувана в сп. Science Advances.

Експедицията проби нови кладенци на дълбочина 1335 метра под морското дъно в близост до върховия пръстен на кратера Чиксулуб, образуван преди 66 милиона години, и проучи химичния и морфологичния състав на извлечените скали.

Оказа се, че в кратера има обширна хидротермална система, която допринася за химическата модификация на повече от сто хиляди кубически километра земна кора. Това е над девет пъти повече от обема на калдера Йелоустоун.

Температурата на хидротермалните извори достигнала 300-400 градуса по Целзий.

Според учените преди милиарди години подобна катастрофа вероятно е довела до появата на първите микроорганизми. Хидротермалните системи, образувани в резултат на шока, поддържат условията за синтеза на химикалите и протеините, които съставят живите клетки.