НАСА даде началото на нов проект за търсене на екзопланети. Този път в него може да участва всеки човек, който има интерес към астрономията и да стане откривател на нови светове. Проектът се казва Backyard Worlds: Planet 9. В момента астрономите разчитат предимно на компютърни алгоритми, които да анализират събраната от телескопите информация и да засичат евентуални екзопланети и кафяви джуджета, пише vesti.bg.

Алгоритмите обаче не са особено ефективни, когато изображенията не са с добро качество. Затова преглеждането на данните на ръка за сега остава най-добрият и ефикасен метод. А това означава, че НАСА ще се нуждае от помощта на много хора, защото астрономите не могат да смогнат с толкова голям обем от информация.

Абсолютно всеки човек може да отвори сайта на проекта по-горе и да вземе участие. Той ще получи кратки указания за какво да гледа в снимките и как да маркира потенциалните открития, за да бъдат прегледани от астрономите и анализирани с по-голяма точност. Наградата за откривателите е морална плюс възможността да се похвалят, че са открили нова планета.

Основната цел на проекта е НАСА да потвърди или отхвърли съществуването на т.ар. "девета планета". Някои теории гласят, че има голям обект отвъд Нептун, който чрез гравитацията си влияе на планетите във външния край на Слънчевата система.