Учените откриха вкаменелости на древен морски „дракон“ в Китай, живял на земята преди 240 милиона години. Наричано "китайския дракон", животното принадлежи към вида Dinocephalosaurus orientalis, влечуго, което е използвало дългата си шия, за да ловува плячка в плитки води през триаския период.

Останките от „дракона“ бяха открити през 2003 г. във варовикови находища в Южен Китай, но едва сега учените събраха фрагменти от Водино, възстановявайки пълния вид на този древен 5-метров хищник.

Новите резултати от изследването, публикувани в списанието Earth and Environmental Science: Transactions of the Royal Society of Edinburgh, разкриват изненадващи подробности за това древно създание.

Ник Фрейзър, куратор по природни науки в Националните музеи на Шотландия, казва, че китайският дракон продължава да учудва палеонтолозите с външния си вид, който много напомня на митичния китайски дракон.

Това, което най-много изненадва археолозите, е неговата уникална шия, дълга 2,3 метра и съдържаща 32 прешлена, което значително надвишава броя на шийните прешлени при жирафите и хората.

Предполага се, че змиевидната форма на врата на този древен хищник му е давала способността да дебне плячката си с помощта на обърнатите си нагоре крайници. Някои риби, уловени от „китайския дракон“, са оцелели и до днес в корема му, което показва неговия хищенски начин на живот.

Изследователите отбелязват, че въпреки сходството си с митичното чудовище от Лох Нес, „китайският дракон“ не е тясно свързан с плезиозаврите.

„Надяваме се, че нашите по-нататъшни изследвания ще ни помогнат да дешифрираме еволюцията на тази група животни, особено функционирането на удължената шия“, каза първият автор Стефан Шпикман от Държавния природонаучен музей в Щутгарт.

Откриването на "китайския дракон" отваря нови граници в изследването на еволюцията и адаптацията на животните в продължение на милиони години.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук