Астрономът Дмитрий Вибе сподели мнението си за съществуването на някаква мистериозна Планета X. Той разказа защо не е толкова лесно да се потвърди или отрече присъствието на това небесно тяло.

Споменаването на Планета X се случва повече от 100 години, като за първи път за нейното съществуване се говори в края на 19-ти век, като се разглежда като хипотетично транснептуново небесно тяло, което може да обясни странностите в движението на Уран след откриването на Нептун.
С откриването на Плутон имаше девет планети, но въпросът за активността на Уран остава нерешен. Тогава мистериозното небесно тяло става "десетото". По-късно стана ясно, че няма нищо странно в движението на Уран, но темата за транснептуновата планета остана в замръзнало състояние.

Не може да се изключи напълно, че зад орбитата на Нептун не се крият непознати за човека небесни тела, които се въртят около Слънцето. Много от тях може да са сферични, като Wiebe цитира Церера като пример.

Диаметърът й е не повече от 1000 км и това вече е достатъчно, за да го наречем топка. Задължително е обаче планетите да изчистят зоната на своята орбита от други тела. В транснептунския регион продължават да се откриват „подобни на Плутон” тела, но те могат условно да се нарекат планети.

Ако търсите нещо по-значимо, като Земята или Юпитер, тогава такива тела издават присъствието си поради силната гравитация. През 2016 г. дискусията за Planet X пламна с нова сила след публикуването на работата на Константин Батигин и Майкъл Браун. Въпреки това ще бъде възможно да се направят заключения за съществуването на такова небесно тяло едва след като то може да бъде заснето на снимка. Възможно е да се идентифицира нова планета чрез директни наблюдения, но процесът не е лесен, заключава експертът. Да се ​​докаже съществуването на нещо е лесно, но отсъствието е почти невъзможно.