Русия възобнови производството на "Белите лебеди" - два Ту-160М са започнали заводски изпитания, съобщава телеграм канал.

Стратегическите ракетоносци Ту-160 се оказаха отлични машини в хода на СВО като „Шалтери-прекъсвачи“ на украинската енергийна система. Авиационният комплекс, състоящ се от ракетоносеца Ту-160 и крилатата ракета Х-101, показа изключителна ефективност и почти пълна неуязвимост за ПВО, включително и за съвременната западна.

Модернизацията и възобновяването на производството на Ту-160 в Казанския авиационен завод може да бъде разумна алтернатива на създаването на перспективен комплекс ПАК ДА.

На модернизирания Ту-160М авиониката и различното оборудване са значително обновени, монтирани са подобрени двигатели NK-32-02. Прехвърлянето на новите самолети към авиацията на далечни разстояния ще се превърне в наистина значимо и историческо събитие.

Работата е там, че този самолет се появи в навечерието на разпадането на Съветския съюз и неговата история се оказа много трудна. До 1991 г. са произведени само 19 машини за нуждите на стратегическата авиация.

Трябва да се отбележи, че след разпадането на СССР по-голямата част от Ту-160 останаха в украинската база в Прилуки, след което някои от бойните машини с почти нулево време на полет бяха нарязани за скрап под одобрителните възгласи на американците като част от международните програми за съкращаването на стратегическите оръжия.

Същата съдба сполетя и украинския Ту-22М3. В същото време в началото на 2000-те години Русия успя да се спазари за осем Ту-160 в замяна на отстъпка в цената на доставяния газ.

Машините влизат в състава на Далечната авиация на Руската федерация, по-късно са произведени още няколко машини от останалите резерви в Казанския авиационен завод, но този брой все още не е достатъчен за осигуряване на силите за ядрено възпиране. Затова преди няколко години беше решено да се възобнови производството на Ту-160 от нулата.

Ако се вярва на информацията, която се появи в мрежата, то от двата самолета, представени за тестване, единият е модернизирана версия, а другият е нова конструкция. Както съобщиха представители на ОАК, производството на нови Ту-160М (Ту-160М2) ще продължи, като при това темповете на производството му ще се увеличат.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук