Изцяло електрическият Mustang Mach-E 1400 извежда моторния спорт и дрифта към нови нива
С първата си скорошна поява на състезание в NASCAR, Mustang Mach-E 1400 ще хвърли ръкавица към обичайните представи за това, какво могат да постигнат електрическите автомобили благодарение на модерните технологии и тунинговане на динамичността и произв
Следвайки плътно по петите 1419-те конски сили на изцяло електрическия Mustang Cobra Jet 1400, специализираният електрически кросоувър Mustang Mach-E, със своите седем електродвигателя и върхово аеродинамично притискане, е готов за писта, драг или гимкана – всяка форма на моторен спорт, при която може да се демонстрира как електрическото задвижване постига екстремно, типично за Mustang състезателно изпълнение. Гледайте видеото тук, за да видите изцяло електрическия прототип в действие.
„Сега е идеалният момент да използваме електрическата технология, да се учим от нея и да я приложим в нашето портфолио“, казва Рон Хайзер, главен програмен инженер на Mustang Mach-E. „Mustang Mach-E ще е забавен за шофиране, както всеки друг Mustang преди него, но, благодарение на усилията на Ford Performance и RTR, този тук е един наистина изцяло луд автомобил.“
Mustang Mach-E 1400 е резултат от 10 000 часа съвместна работа на екипа на Ford Performance и студиото RTR Vehicles. Упоритостта им цели да преодолее пропастта между истинските възможности на електрическия автомобил и това, което клиентите са склонни да вярват, че той може да постигне.
„Сядайки зад волана на тази кола напълно промених разбирането си за мощност и въртящ момент“, каза известния шампион по дрифт Вон Гитин младши, собственик на RTR Vehicles. „Това е преживяване, което не сте изпитвали и не сте си представяли, че е възможно, освен може би на скоростните магнитни влакчета в лунапарк.“
Шасито и задвижването са настроени по начин, позволяващ на екипа да изследва различни схеми, заедно с ефекта им върху консумацията на енергия и динамиката, включително задно задвижване, задвижване на всички колела и задвижване на предните колела. Настройките за дрифт и писта имат напълно различни конфигурации на контролни рамена и смяна на кормилното управление, позволяващи необходимото екстремно поведение. Подаването на мощност може да се раздели равномерно между предно и задно предаване или изцяло към едното, или към другото. Аеродинамичното притискане е насочено над 1000 кг при 257 км/ч (160 мили/ч). 56,8-киловатчасова инсталирана батерия е съставена от никел манганови кобалтови клетки с ултра-висока производителност и висока скорост на разреждане. Акумулаторните батерии се охлаждат от диелектрична течност по време на зареждане.
Електронният усилвател на спирачките е интегриран, за да позволи серийно регенеративно спиране в комбинация с ABS и контрол на стабилността за оптимизиране на спирачната система. Mustang Mach-E 1400 разполага със спирачки Brembo™, като състезателния автомобил Mustang GT4. Хидравличната ръчна спирачка е проектирана за дрифт и е интегрирана към управлението, за да може да се прекъсне предаването на мощност към задните мотори.
Mustang Mach-E 1400, който скоро ще дебютира на NASCAR, служи за тест на нови материали. Купето е изработено от органични композитни влакна – лека алтернатива на въглеродните, които изграждат останалата част от автомобила.
Ford инвестира по целия свят повече от 11,5 милиарда долара в електрически автомобили, като вече се приемат поръчки за първия му такъв глобален автомобил, електрическия кросоувър Mustang Mach-E. Първите изцяло електрически представители на модела за клиенти в Европа ще пристигнат в началото на следващата година. *
Brembo е търговска марка на Brembo S.p.A.
* Официалните хомологирани данни за енергийна ефективност ще бъдат публикувани в непосредствена близост до датата за старт на продажби.
Декларираният разход на гориво/енергия, CO2-емисии и електрически обхват са определени в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕК) 715/2007 и (ЕО) 2017/1151, съгласно последните им изменения. Леките превозни средства следват одобрено типово използване с помощта на Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), ще съдържа информация за разхода на гориво / енергия и CO2-емисии по Новия европейски задвижващ цикъл (NEDC) и Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). WLTP-изискванията напълно ще заместят последните данни по NEDC в края на 2020 г.
Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители. По време на последната фаза на действие на NEDC, консумацията на гориво и CO2-емисиите по WLTP ще се сравняват с NEDC. Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисии, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същи автомобил според двата стандарта може да има различни стойности за разход на гориво и емисии на CO2.
Последвайте ни