Усъвършенстваният Ford Focus, включващ икономично електрифицирано  задвижване EcoBoost Hybrid, вече може да се поръчва от европейските клиенти.

48-волтова мека хибридна технология позволява на новия Focus 1.0 EcoBoost Hybrid да достави мощност от 155 к.с. наред с 93 г/км CO2 емисии, което е 17% по-добър резултат, в сравнение с досегашната еквивалентна комбинация от 150 к.с на 1,5-литровия бензинов двигател EcoBoost с 6-степенна ръчна трансмисия (NEDC).

В допълнение към хибридната опция за задвижване, усъвършенстваният Focus предлага на водача и надградено, премиум изживяване чрез новия, 12,3-инчов LCD екран на инструменталното табло,  подобрената свързаност и контрол от страна на собственика на автомобила, осигурени от стандартен FordPass Connect модем в автомобила, както и иновативната Система за известяване за опасност (Local Hazard Information), която ще е налична по-късно тази година.


Новата модификация Focus Connected предлага стандартна спецификация за нуждите на бизнес собственици и частни лица, включваща подложка за безжично зареждане и навигация за гласово активираната системата за свързване SYNC 3 с 8-инчов сензорен екран.

Focus продължава да се предлага още в стилната модификация Titanium, SUV-вдъхновената кросоувър версия Active, спортната ST-Line и луксозната Vignale. Може да бъде конфигуриран като купе с пет врати, комби и седан с четири врати за избрани пазари. EcoBoost хибридни двигатели се предлагат за цялата гама.

„Нашите електрифицирани двигатели са създадени не само, за да спестят на водачите пари за гориво, но и да увеличат удоволствието от управлението на автомобилите ни“, заяви Ролан де Ваар, вицепрезидент Маркетинг, продажби и обслужване във Ford Европа. „Focus EcoBoost Hybrid безпроблемно интегрира електрическа и бензинова мощност и постига нива на ефективност и производителност, които не са смятани за възможни досега.“

С предлагането на мека хибридна технология за повишаване на ефективността и икономичността, Focus се присъединява към леките автомобили на Ford, Puma, Kuga и Fiesta, както и лекотоварните Transit и Transit Custom. Ford поема ангажимента да предложи електрифицирана версия на всеки свой модел, предлаган на пазара в Европа, както и до края на 2021 г. да увеличи електрифицираната си гама на стария континент до 18 модела, включително мек хибрид, пълен хибрид, плъгин хибрид и изцяло електрически автомобили.
 
EcoBoost хибридна ефективност

1.0-литровият Focus EcoBoost Hybrid със 155 к.с. доставя над два пъти повече  мощност на единица работен обем спрямо 2.0-литровия бензинов агрегат със 145 к.с., който се предлагаше във Focus само преди 10 години, при това с 45-процентно подобрение на горивната ефективност (NEDC). Двигателят е наличен и във версия с мощност от 125 к.с.

Focus EcoBoost Hybrid моделите заместват стандартния алтернатор в стартовия за модела 1.0-литров бензинов EcoBoost двигател с интегриран стартер / генератор с ремък (BISG). Това позволява енергията, която обикновено се губи по време на спиране и паркиране, да се възстанови за зареждане на 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

Разполагането на 48-волтовата батерия под седалката на пасажера отпред позволява мекият хибриден агрегат във Focus да се вгради без загуба на пространство за пътници и багаж. Той също така действа като електромотор, взаимодействайки си с двигателя и използвайки акумулираната енергия, за да осигури допълнителен въртящ момент при нормално шофиране и ускорение, както и работата на електрическите системи на автомобила.
Интелигентната и саморегулираща се мека хибридна система непрекъснато следи експлоатацията на автомобила, за да определи оптималния момент и интензитет за зареждане батерията, както и старта за използване на съхранения заряд по един от двата начина:

• Замяна на въртящия момент, която разгръща функционалността на електродвигателя на BISG, за да осигури до 24 Нм въртящ момент, намалявайки количеството работа, което се изисква от  бензиновия двигател и допринасяйки за оптимизацията на CO2-емисиите от 93 г/км NEDC (115 г/км WLTP) и икономичност от 4.1 л / 100 км NEDC (от 5.1 л / 100 км WLTP).

• Допълване на въртящия момент, което разгръща функционалността на електродвигателя на BISG, за да се увеличи общият въртящ момент от задвижващия агрегат с до 20 Нм над нивото, достъпно само от бензиновия двигател при пълно натоварване, както и да се осигури до 50% повече въртящ момент при по-ниски обороти – за оптимизиране на производителността.

Благодарение на интегрирания стартер / генератор (BISG)  инженерите на Ford понижиха коефициента на компресия на 1,0-литровия EcoBoost двигател и добавиха по-голям турбокомпресор за увеличена мощност, като смекчиха изоставането на турбото с помощта на добавен въртящ момент, който поддържа оборотите на двигателя за запазване реакцията на турбокомпресора.

Използвайки опцията Sport, предлагана от избираемите режими на задвижване на Focus, шофьорите могат незабавно да коригират характеристиките на системите, включително педала на дросела, електронното сервоусилване и електронния контрол на стабилността, за да постигнат цялостно използване на допълнителните 50 Нм електрически тласък от добавянето на въртящ момент.

По-мощният интегриран стартер / генератор (BISG)  позволява на технологията Auto Start-Stop на Focus EcoBoost Hybrid да работи в обширен спектър от сценарии за още по-голяма горивна икономия. Функцията Stop-in-Gear, способна да рестартира двигателя само за 350 милисекунди,  може изцяло да го изключи, дори когато автомобилът е на предавка и педалът на съединителя не е натиснат. Активирането ѝ може да се регулира от 15, 20 или 25 км/ч.

В допълнение, хибридните агрегати на Focus EcoBoost Hybrid се отличават с технологията за дезактивиране на горивния цилиндър, която продължава да се вгражда в наличните Focus 1.0-литров EcoBoost и 1.5-литрови бензинови двигатели EcoBoost.

Дезактивирането на цилиндъра допълнително повишава ефективността на горивото чрез автоматично изключване на един от цилиндрите, когато не е необходим пълен капацитет, например при спиране или при пътуване с ниско натоварване  на двигателя. Системата може да изключи или да включи отново един цилиндър за 14 милисекунди, без компромиси в работата и представянето на автомобила.

Клиентите ще продължат също така да избират между дизеловите двигатели в гамата – 1,5 и 2,0 л EcoBlue, при налични, модерни 8-степенни автоматични и 6-степенни ръчни трансмисии.
 
По-лесно е да сте фокусирани и свързани

Новите технологии, включително дигиталното 12,3-инчово инструментално табло, както и Системата за известяване за опасност (Local Hazard Information), която ще се появи  по-късно през настоящата година, правят усъвършенствания Ford Focus по-лесен за шофиране от всякога.

Напълно конфигурируемият LCD-дисплей използва 24-битова технология „true colour“, за да генерира детайлни, интуитивни изображения и икони с висока разделителна способност, в пълния цветен спектър, което ги прави по-ярки, по-малко уморителни за очите и по-лесни за прочитане. Екранът също така позволява на водачите да приоритизират информацията на дисплея според личните си предпочитания.

12,3-инчовото дигитално инструментално табло на Focus EcoBoost Hybrid има също така уникална тема и ясна графика, информираща водача за използваното електричество. Шофьорите могат да видят какво количество енергия е генерирана от меко хибридната система и да проследят дали в момента тя се връща към батерията или се използва, за да подпомогне ефективността на двигателя и икономичността на горивото. Съзнателно и в синхрон с интериорния дизайн екранът е оформен извън традиционния правоъгълен дизайн.

Стандартен FordPass Connect модем в автомобила ще позволи на шофьорите на Focus да се възползват за първи път от наличната Система за известяване за локална опасност (Local Hazard Information). Технологията може да информира водачите за опасна ситуация, предстояща напред на пътя, дори ако инцидентът или препятствието не се виждат поради завой на пътя или други превозни средства.

Известията от Системата за информация за локална опасност (Local Hazard Information) се доставят независимо от сателитната навигация и се получават от местните власти, аварийни служби и данни за трафика от други превозни средства, свързани към „облака“. Информацията включва пътни реконструкции, пострадали превозни средства, животни, пешеходци и предмети в пътното платно, вкл. опасни условия на шофиране и се доставя до автомобила по въздуха, с което предупреждава водачите за критични ситуации извън техните зрителни полета.

„Това, което прави Системата за информация за локална опасност (Local Hazard Information)  различна, е свързаността на автомобилите чрез Интернет на нещата. Не се разчита на приложения на трети страни “, заяви Йорг Бейер, изпълнителен директор Инженеринг във Ford Европа. „Това е значителна стъпка напред. Предупрежденията са специфични, уместни и пригодени за целта да подобрим Вашето конкретно пътуване."
FordPass Connect позволява на клиентите също така, от всяка локация, дистанционно, да контролират чрез своя смартфон и приложението FordPass набор от функции за автомобила. Освен че помага на шофьорите да планират бързо безстресови пътувания чрез актуализации за трафика към наличната навигационна система, клиентите могат да управляват заключване / отключване на вратите, локатор на автомобила и контрол върху нивото на горивото, състоянието на аларма, налягането в гумите, маслото, но също и дистанционно стартиране4 на определени модели Focus с 8-степенна автоматична трансмисия и други.
 
Отличителна персонализация. Иновативни технологии

Focus продължава да предлага отличителни персонализации, които отразяват индивидуалните предпочитания на клиента.
Новата модификация Focus Connected се предлага с усъвършенстван набор от стандартни технологии, предназначени да вдъхнат увереност на водачите зад волана и да им помогне да останат съсредоточени в пътя по време на движение, включително безжична подложка за зареждане на телефон, SYNC 3 с навигация, адаптивен круиз контрол,5  предни и задни сензори за паркиране и камера за заден ход.

Focus ST-Line и Focus Active вече се предлагат с допълнително стандартно оборудване, включително двузонов електронен климатик с автоматично регулиране на температурата, автоматично затъмняване на огледалото за обратно виждане, чистачките със сензор за дъжд и безключов достъп. Усъвършенстването на стайлинга сега включва стандартно по-голям функционален спойлер на покрива за ST-Line X и стандартен черен хедлайнер за Active X.

Усъвършенстваните технологии, налични в помощ на водача, включват Адаптивен круиз контрол със Stop & Go, системите за разпознаване на знаците за ограничение на скоростта и спазване на централна позиция в лентата5 за безпроблемно участие в трафик с редуващи се спиране и тръгване, както и Активен паркинг асистент 2, който управлява подбора на предавките, ускорението и спирането, за да позволи изцяло автоматизирани маневри само със задържането на  бутон.5 Асистентът за предпазване от сблъсъци с активно спиране е стандартно вгрден и помага на шофьорите да избегнат или смекчат последиците от сблъсък с превозни средства, пешеходци и велосипедисти.5
 
Focus Мощност (к.с.) CO2 от
(г/км NEDC)
 
 
Горивна икономичност от (л/100 км NEDC)
 
 
CO2 от
(г/км WLTP)
 
Горивна икономичност от (л/100 км WLTP)
1.0-litre EcoBoost
6-ст. ръчна  
100 97 4.3 120 5.3
1.0-litre EcoBoost
6-ст. ръчна  
125 96 4.2 124 5.5
1.0-litre EcoBoost
8-ст. автоматична  
125 116 5.1 133 5.9
1.0-litre EcoBoost Hybrid
6-ст. ръчна  
 
125
 
 
94
 
4.1 115 5.1
1.0-litre EcoBoost Hybrid
6-ст. ръчна  
155  
93
 
4.1 115 5.1
1.5-litre EcoBoost
8-ст. автоматична  
150 125 5.4 142 6.3
1.5-litre EcoBoost
eight-speed auto
182 125 5.5 142  
6.3
1.5-litre EcoBlue
6-ст. ръчна  
95 92 3.4 119 4.5
1.5-litre EcoBlue
6-ст. ръчна  
120 92 3.5 118 4.5
1.5-litre EcoBlue
eight-speed auto
120 101 3.9 124 4.8
2.0-litre EcoBlue
6-ст. ръчна  
150 108 4.1 124 4.7
2.0-litre EcoBlue
8-ст. автоматична  
150 110 4.2 128 4.9
 

1Декларираният разход на гориво/енергия, CO2-емисии и електрически обхват са определени в съответствие с техническите изисквания и спецификации на Европейските регламенти (ЕК) 715/2007 и (ЕО) 2017/1151, съгласно последните им изменения.

Леките превозни средства следват одобрено типово използване с помощта на Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP), ще съдържа информация за разхода на гориво / енергия и CO2-емисии по Новия европейски задвижващ цикъл (NEDC) и Световната хармонизирана процедура за изпитване на леки превозни средства (WLTP). WLTP-изискванията напълно ще заместят последните данни по NEDC в края на 2020 г.

Прилаганите стандартни тестови процедури позволяват сравнение между различните типове превозни средства и различните производители. По време на последната фаза на действие на NEDC, консумацията на гориво и CO2-емисиите по WLTP ще се сравняват с NEDC. Ще има известна разлика в предишната икономия на гориво и емисии, тъй като някои елементи на тестовете са се променили, така че един и същи автомобил според двата стандарта може да има различни стойности за разход на гориво и емисии на CO2.

Функциите може да изискват активиране. FordPass Connect, приложението FordPass и безплатната услуга за свързаност са необходими за дистанционните функции (за подробности виж Условия за FordPass). Свързаната услуга и функциите зависят от наличността на съвместима мрежа. Развиващите се технологии / клетъчните мрежи / оборудването на автомобила може да ограничат функционалността и да попречат на работата на свързаните функции. Свързаната услуга изключва Wi-Fi гореща точка.

Не шофирайте, когато сте разсеяни. Използвайте гласово-оперирани системи, когато е възможно; не използвайте ръчно различни устройства по време на шофиране. Някои функции могат да бъдат заключени, докато автомобилът е включен на предавка. Не всички функции са съвместими с всички устройства.

В региони, където това е позволено от закона.

Функциите в помощ на водача са допълващи и не могат да заместят вниманието, преценката и необходимостта да се контролира автомобила от страна на водача.
 
Следете за актуални новини от Ford Bulgaria нашите Facebook страница, Instagram профил и интернет сайт.