Създаването и използването на нови технологии е съществена промяна към по-ефективно управление на инфраструктурата и търговската дейност и може да повиши стойността на компанията, заяви Димитър Ганев, съдружник в E-CARD. Фирмата е в топ 50 на софтуерните лидери в Европа в сферата на интерактивните приложения и уеб-базирани услуги.

Бизнесът става по-устойчив, когато може да се управлява от няколко места - от офиса и от дома, както се видя от пандемията, подчерта той. Кризата ще ускори дигиталната революция за всички компании, допълва Ганев. Концерните вече инвестират милиарди за въвеждането на инфраструктура за големи данни, която ще им позволи не само да управляват ефективно и бързо предприятия и мрежи, но също така да предоставят нови услуги и да създават нови потоци на приходи.

Например електрическите гиганти биха могли да получат известна помощ от плановете, които Европейският съюз предвижда за справяне с последиците от Ковид-19, тъй като седемгодишното проектобюджет на блока на стойност един трилион евро и планът за възстановяване от 750 милиарда евро са насочени към зелен и дигитализационен преход.

Италианската Enel, първата световна енергийна компания, която прехвърли всичките си данни на облак миналата година, вече е похарчила 4.5 милиарда евро за дигитализация през последните три години и планира да инвестира още 2.5 милиарда евро през 2020-2022 година. Това развитие обаче крие и своите рискове, тъй като все по-голямата нужда от работа дистанционно също така повишава опасността от кибератаки, смята Димитър Ганев.

По-ненадеждни интернет връзки, атаки, свързани с манипулиране на служители и техните семейства, както и непреднамерени грешки, направени в непознати трудови процеси са съвсем нови потенциални рискове, допълва той.