Lenovo обяви финансовите резултати за дейността си през третото тримесечие на фискалната си година, което завърши в края на 2017. Цифрите показват нетна загуба от 289 милиона долара при печалба от 98 милиона долара година по-рано, което се дължи главно на еднократна такса от 400 милиона долара, следствие от данъчната реформа в Щатите. Приходите за периода са били 12,94 милиарда долара, което е малко повече от 12,17 милиарда в края на 2016. Основната бизнес група за компютри и умни устройства отчита 8% ръст в приходите до 9,25 милиарда долара, докато броя на доставените устройства остава почти непроменен на 15,7 милиона броя.

Увеличението се дължи на повишените средни продажни цени и подобреното продуктово портфолио. Печалбата на подразделението, което е генерирало около 72% от приходите на Lenovo за тримесечието, се е увеличила с 13% спрямо предходното тримесечие до 416 милиона долара, но на годишна база е намаляла с 3%. През последното тримесечие на миналата година бизнесът с центрове за данни на Lenovo отчита 17% ръст в приходите на годишна база и с 26% спрямо предходното тримесечие до 1,225 милиарда долара. Въпреки доброто представяне подразделението е работила на загуба, но тя се е свила до 55 милиона долара при 100 милиона през предходното тримесечие и 94 милиона долара година по-рано.

Мобилния бизнес на Lenovo намалява оперативната загуба до 92 милиона долара от 132 милиона през предходното тримесечие. Приходите му са били 2,076 милиарда долара, което е спад с 5% на годишна база. Lenovo посочва, че мобилното подразделение продължава да регистрира силни резултати в Южна Америка с 24% годишен ръст на доставките и увеличаване на пазарния дял до 15,9%. Доставките в Северна Америка са се увеличили с 85%. В същото време силната конкуренция в Азия и по-бавното преминаване към бранда Motorola в регион ЕМЕА са се отразили на общите доставки.

Като цяло за периода са били доставени с 18% по-малко смартфони, а в Китай се правят промени в продуктовата стратегия. Докладът разкрива, че общите доставки на телефони от серията Moto Z са достигнали 5 милиона, а активацията на модули за тях се е увеличила с 64% на годишна база. Lenovo изтъква, че в Западна Европа наблюдава заздравяване на бранда Moto с ръст на доставките от 23% на годишна база. В интервю за Reuters изпълнителния директор на компанията Ян Юанчин е заявил, че целта мобилното подразделение да спре да губи пари до март няма да бъде постигната.