Програмата New Frontiers на НАСА избра две мисии за потенциално реализиране през следващото десетилетие, съобщава онлайн изданието Engadget. Целта на новите мисии е изучаване на луната Титан на Сатурн и взимане на проба от комета.

Едната мисия се казва CAESAR. Тя предвижда изпращане на робот до кометата 67P/Churyumov-Gerasimenko. Въпросната комета вече е позната на учените след мисията "Розета" на Европейската космическа агенция, която приземи и робота "Филе" на нея.

Целта на CAESAR обаче не е само успешно кацане върху кометата. Роботът ще трябва да вземе проба от нея и след това да я върне обратно на Земята за подробно изучаване. Паралелно с това вече към астероида Bennu пътува друг робот от мисията OSIRIS-REx, с подобна цел.

Другата нова мисия е Dragonfly. Тя предвижда изпращането на своеобразен космически дрон до луната Титан на Сатурн. Тя е смятана като най-реалистичният потенциален обект в Слънчевата система, който може да има условия за живот. Апаратът Cassini дори откри наличието на молекула, която може да е в основата на живите организми. Целта на Dragonfly ще бъде именно да провери тези открития и да даде конкретни данни доколко Титан може да бъде обитаем. Тези мисии трябва да бъдат реализирани в периода от 2020 г. до 2030 г.