Руският космонавт Антон Шкаплеров обяви, че преди няколко години е открил извънземни бактерии върху външната обвивка на Международната космическа станция (МКС). Той твърди, че е открил бактериите по време на взимането на проби от корпуса на станцията.

"Оказва се, тези бактерии не са били налични върху корпуса на модула, когато той е бил изстрелван в космоса. Това означава, че са дошли от открития Космос и да се закрепили по него. Досега ги изучавахме и изглежда, че не са опасни", коментира Шкаплеров.

Пробите от бактериите са изпратени на Земята. Те са взети от места по модула, където обикновено се задържат остатъци от горивото по време на изстрелването. Там корпусът на станцията е по-скрит от външно влияние.

Шкаплеров не казва кога точно са били открити въпросите бактерии. Той уточнява, че са откривани и земни бактерии, които са оцелявали в космическия вакуум в продължение на 3 години въпреки резките температурни промени. Въпросните земни бактерии обаче са били качени на борда на МКС неволно чрез таблет и в последствие са използвани за научни експерименти.

НАСА не е коментирала твърденията на Шкаплеров. В предишни години американската и руската космическа агенция неведнъж са имали разминавания за откритията на борда на МКС, отбелязва онлайн изданието CNET. Преди няколко години руските учени например обявиха, че са открили остатъци от морски планктон по външния корпус на МКС, което за учените на НАСА се оказа неочаквана изненада. Все пак новината идва дни след като учени обявиха, че бактерии могат да използват космическия прах като транспорт и да пътуват между планети.