Гръмна страшен скандал! Откриха грешка в задача по математика, но родителите побесняха заради нещо друго... (СНИМКА)
В условието на задачата е записано, че учениците разглеждат остроъгълен триъгълник. В подточка "б" обаче е посочено, че децата трябва да намерят лицето на триъгълника, ако основата на фигурата е 14 см (АВ = 14 см), което означава, че става въпрос за тъпоъгълен триъгълник.
Грешното условие би довело до некоректни чертежи и блокаж у децата, алармираха родители, съобщава Dir.bg.
От Министерството на образованието и науката (МОН) обаче не смятат така.
Маня Манева, която е експерт по математика към МОН, посочи пред БНР, че грешката е формална и не засяга правилното решение на задачата. Тя добави, че учениците, които са решили грешно задачата вследствие на грешката в условието, няма да бъдат компенсирани за това.
Според МОН за намиране на лицето на триъгълника АBC, което се изисква в подусловие "б", не е необходима мярката на ъгъл С. Видът на триъгълника АBC, както и мярката на ъгъл С, не са обект на задачата.
Всеки чертеж на ученик, независимо от вида на триъгълника АВС, както и правилните разсъждения при определяне на търсените елементи в триъгълниците CMP и HBC, ще бъдат оценени със съответния брой точки, твърдят експертите.
Освен това проучване на министерството на случаен принцип върху изпитни работи на седмокласници от различни региони в страната е показвало, че видът на триъгълника ABC не е смутил учениците и те са работили по задачата.
Според проф. Николай Николов, зам.-председател на Съюза на математиците в България, решението на задачата не страда, но по-будните ученици може и да се зачудили дали правилно са решили подточка "а" и това да е "изяло" част от времето им за работа.
Резултатите от Националното външно оценяване на седмокласниците трябва да бъдат готови до 5 юни, понеделник.
Последвайте ни
0 Коментара: