Математическа задача за 2 клас изуми България
Когато отидеш в магазин и попиташ колко струват игрите, не получаваш отговор за цената на всички игри в магазина, заяви Ирена Добрева
Актуална тази седмица е темата за функционалната грамотност на децата. Оказа се, че дори в точна наука като математиката, има какво да се желае и резултатът на 2 и 2 невинаги може да е 4.
Майка на второкласник сподели в социалните мрежи задача, която учителят е приел за грешно решена.
"Понеже в последните дни много се говори за функционална грамотност, как разбирате първите два въпроса от тази задача от тест по математика за 2 клас? Според мен отговорите на детето са верни. Защото, когато отидеш в магазин и попиташ колко струват игрите, не получаваш отговор за цената на всички игри в магазина", пише Ирена Добрева.
Очакванията ѝ, както и на повечето коментиращи задачата, е ако авторите са имали предвид цената общо на игрите или картите, да добавят към въпроса думата "общо".
"Когато обвиняваме децата във функционална неграмотност, е добре първо да им подаваме функционално грамотни материали", призова майката.
Мнението ѝ е подкрепено от повечето коментиращи.
"Колко по-ясно щеше да бъде, ако беше добавена думичката "общо" за първите два въпроса..."; "Като учител за всеки случай бих добавила думата "общо" във втори клас. В четвърти вероятно не бих я добавила."
Родители споделиха, че подвеждащите въпроси в тестове са често срещани, дори и на НВО: "По същия начин се случи на НВО по БЕЛ тази година - неграмотно условие, за което после им режеха точки."
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
Според мен детето много добре е разбрало условието на задачата и е отговорило правилно. Глупавото е, че учителката не е обяснила, че не иска да бъде написан крайния резултат, а да бъде както го е написала в червено. Това се обяснява, гжо учител, децата не владеят телепатия!
Щом детето е разбрало " ЦЯЛАТА ПОКУПКА" то мисли логично. Даскалицата трябва ка тури думичката " ОБЩО" на двете подусловия. Иначе аз ще и го турна
По принцип идеята да има заблуждаващи въпроси в тестове за ученици,без значение за въздрастта е доста , порочна и гадна и не допринася за позитивното развитие на децата.Ученик с фалшива банкнота искаа да си купи сандвичЕстествено подлежи на санкция от Закона,ако го засекат.На каква санкция подлежат соросоидите в МОН,които със заблуждаващи въпросиш преподават учебен материал, а децата ги слушат в захлас.Всъщност слушат лъжи.
По принцип идеята да има заблуждаващи въпроси в тестове за ученици,без значение за въздрастта е доста , порочна и гадна и не допринася за позитивното развитие на децата.Ученик с фалшива банкнота искаа да си купи сандвичЕстествено подлежи на санкция от Закона,ако го засекат.На каква санкция подлежат соросоидите в МОН,които със заблуждаващи въпросиш преподават учебен материал, а децата ги слушат в захлас.Всъщност слушат лъжи.
И неточно е да кажеш 3 бр карти, 3 кутии карти или 3 тестета карти, никой не продава карти по бройка! И не се втелявайте по техните стандарти, нашите ученици печелят толкова награди,на ПИЗа явно въпросите им не са точни и ясни!! Имахме си преди чудесно образование, но откакто започнахме да го променяме сме на това дередже!
Хе хе хе Коментиращите и те да се ограмотят.
Претенции на неграмотни родители!!
Детето правилно е усетило задачата,правилно е решило само,че половината наум. А учителят е написал правилният запис на задачата.Какъв е проблема на снимащите и занимаващи цял свят.Може би искат да злепоставят учителя,като самите се изтъкнат.Давайте така учителю,вдигнаха ви акциите!
Запетаята е пред " само че"
Знака плюс и минус се пишат в ляво не в дясно
и се пишат в ляво.
Детето е схванало много добре условието,но самото то е решило да съкрати как е получило отговорите.Дали е използвало събиране ,изваждане или умножение.Тази майка нека не търси под вола теле.Вярно е , че в образованието има многоооо пропуски,но нека не учим и децата си на мързел.Все пак трябва да видим в писмен вид логиката на децата с която стигат до дадените резултати.
Много си е коректна задачата. Тук нещата опират до функционална неграмотност по БЕЛ, откъдето идва и объркването при четене на условието. И картите, и игрите са ви в множествено число във въпроса. Какво не е ясно?
Не виждам никакъв проблем в условието на задачата.лесна е и няма нищо объркващо.във втори клас можех да смятам с отрицателни числа,дано майките знаят какво е това
Задачата си е коректна. На помощ идва БЕЛ щом съществителното е членувано, за него е станало дума в предишния текст. В задачата е казано колко струват настолните игри. Едва ли учителят е дал тази задача, без да е решавал подобни в клас.
Най важно е да имаш пари на касата.
Задачата е лесна и разбираема. Майката вместо да обвинява учителите, да научи детето си да мисли. Затова учениците са функционално неграмотни.
Виждал съм изумително слабоумно зададени въпроси на изпити. Явно съставителите на тези задачи са от онова поколение "учители", които ставаха учители защото не ставаха за нищо друго. Найважното за правилното решаване на една задача е коректното условие. Когато видь подобно услоние на задача, неволно в главата ми възвиква "Виж му акъла, че му крой шапка" по отношение на задаващия въпроса. Като видиш така зададени изпитни задачи си отговаряш на въпроса защо децата са толкова добре обучени.
На вниманието на Сияйна и др. като нея. Хайде сега да си представим, че работите в магазин за игри. Влиза майка с дете и Ви пита: "Колко струват игрити?" Вие как ще отговорите 10325 лв. И как ще Ви погледне майката и какво ще си помисли за Вас че не сте родена за продавачка, а за министър на образованието. Още поинтересно би се получило, ако сте продавач в магазин за плодове и зеленчуци и ви питат Колко струват картофите и вие отговорите 12345 лв. След този отговор няма да има сделка....
А вие попитайте какви са цените на игрите, а не колко струват!
Първите прости са професорите тук . Ма и тез от учебниците са прости .... бе само простаци сме ве ейййй задъхани
Първите прости са професорите тук . Ма и тез от учебниците са прости .... бе само простаци сме ве ейййй задъхани
Първите прости са професорите тук . Ма и тез от учебниците са прости .... бе само простаци сме ве ейййй задъхани
Първите прости са професорите тук . Ма и тез от учебниците са прости .... бе само простаци сме ве ейййй задъхани
Първите прости са професорите тук . Ма и тез от учебниците са прости .... бе само простаци сме ве ейййй задъхани
Ужас. Абсолютно съм съгласен, че условието на задачата е некоректно зададено!
Условието си е написано перфектно. Детето дава грешни отговори на първи и втори въпрос (30 и 10). Трети въпрос е верен. Той е сбора от първи и втори въпрос. Ай ся да ми обяснят разбирачите тук, как детето е дало отговор 90 като е събрало 3010?! То се вижда, че на втори ред събира 6030, което е вярно, но защо отговори 1 и 2 не са съответно 60 и 30? Грешни отговори на първи и втори въпрос, и голяма излагация на майката, която приема тези грешни отговори за верни.