МОН с голяма новина за матурите, ще стане нещо невиждано до момента
Ще направим цялостен анализ на матурите и на външното оценяване, за да се вземат решения в бъдеще, заяви Цоков
Образователната система трябва да се подготви за матури на електронни устройства и дигитализация на изпитния процес. Това заяви в ефира на bTV служебният министър на образованието Галин Цоков.
"Обсъждаме матурите да започнат постепенно да се прилагат на електронни устройства, така както е при матурата по информационни технологии, каза Цоков и допълни, че в много държави това вече е факт.
"Нашата образователна система постепенно трябва да се подготви за това, защото тогава няма да има грешки.
Трябва да се експериментира в пробни матури, трябва да има широк диалог с родителите, за да се вземе подобно решение, защото това означава допълнително оборудване на училището със съответните електронни устройства, както и подготовка на тестовете и осигуряване на електронна среда", отбеляза Галин Цоков.
"В над 750 училища в цялата страна се провеждат матури, работи се при дефицит на време, за 15-20 минути трябва да се разпечатат материалите за от 200 до 300 зрелостника в едно училище", обясни процеса служебният образователен министър.
Той каза, че пред директорите е подчертано да бъдат внимателни по отношение на разпечатването на материалите на изпитите.
"Ще направим цялостен анализ на матурите и на външното оценяване, за да се вземат решения в бъдеще", заяви Цоков.
Последвайте ни
Те и сега децата нежелаят да ходят на училище, и вместо да измислите нещо с което ще им приковете вниманието, вие сте решили да ги правите свръх човеци.
Такива са въпросите , че голям човек със висше образование се замисля , и пак може да не отговори правилно.
Защо са нужни тези встъпителни тестове всеки клас, тези матури още от 4 клас? Министърът колко матури е имал , че е станал професор. Николко.
Направиха от образованието едно голямо лайно. Колкото по ровят в него,то по силно мирише.
Провеждането на задължителни матури обременява психически децата.До 1993г.нямаше задължителни матури,освен задължителните практически матури в техникумите.Децата се стараеха да учат и да се освободят от матурите.Математика и български бяха матурни за всички училища,но всеки техникум си имаше още предмети които също бяха матурни.,Защо след като полагат задължителни матури трябва да ги оценяват през годините на обучение?Тези оценки са без значение,и децата нямят стимул да покажат знанията си.