Няма да повярвате защо учениците ни отпадат от училище
Министърът бе провокиран от питане на депутатката от БСП Теодора Халачева във връзка с резултатите от държавната акция за привличане на отпадналите ученици, стартирала тази година.
Красимир Вълчев коментира: „В хода на дейностите на екипа за обхват в няколко области в страната – в Сливен, Хасково, Стара Загора, Видин, Бургас, Ямбол и Шумен, като причина за отпадане се откроиха така наречените „ранни бракове“. Проведохме срещи с главния прокурор, като предстоят още разговори с прокуратурата за изграждане механизъм, чрез който да се противопоставим на това явление.”
Министър Вълчев обясни, че издирването на отпаднали ученици е постоянен процес и резултатите от прилагането следва да се повишават непрекъснато.
„Към 15 ноември 2017 г. са регистрирани като обходени над 162 000 адреса. Точният брой на децата – учениците, върнати вследствие на дейностите по механизма „съвместна работа на институциите“, е 17 297 ученика от набор 2001 до набор 2012 г. включително. Области с най-много отпаднали деца и ученици и с постигнати почти 100% обхват са Габрово, Смолян и Враца. Най-много отпаднали, съответно върнати в системата деца и ученици, са в Пловдив, Сливен, Стара Загора и София”, каза просветният министър.
Той изнесе и друга интересна статистика: „Сведения, че децата се намират в чужбина, са събрани за 52% от обходените адреси. Няма информация за местонахождението на 14% от търсените деца и ученици, като същите са подадени на Министерството на вътрешните работи за издирване на територията на страната.”
Изпратено е писмо до Министерството на здравеопазването с молба за по-засилен контрол и налагане на санкции на родителите, на чиито деца не са направени задължителни имунизации.
Предвижда се механизмът да стане постоянно действащ, както и следващата година да се финансира пилотна национална програма.
„Сред дейностите, по които ще се работи догодина, са допълнителни часове по български език, изучаване на български език, като чужд, дейности по интереси, работа с родители”, изреди още образователният министър.
Красимир Вълчев призна, че на много места е липсвала координация между институциите. Надеждата е механизмът за връщане на отпаднали ученици постепенно да се подобрява и да започне да действа много по- ефективно.
Последвайте ни
0 Коментара: