Една добра и една лоша новина за шофьорите у нас
През миналата седмица на заседание на Министерския съвет бяха приети проектопромени в закона, които до голяма степен обхващаха проблеми, коментирани от години
Правителството е дало на заден ход по ключова мярка за укротяване на войната по пътищата, в която загиват по над 500 българи годишно.
Става дума за въвеждането на условието всички висящи глоби по Закона за движение по пътищата да бъдат платени, за да мине автомобилът на годишен технически преглед. В момента такова условие има само за неплатен данък МПС.
През миналата седмица на заседание на Министерския съвет бяха приети проектопромени в закона, които до голяма степен обхващаха проблеми, коментирани от години. Те бяха внесени в Народното събрание и през април от кабинета „Денков“.
Сред тях са включването на камерите на АПИ за санкциониране за превишение на средна скорост, намаляването на ограничението на скоростта на магистрала от 140 на 130 км/ч, допускането на 17-годишни да карат с придружител, премахването на плаващите размери на глобите и фиксирането на санкцията за всяко едно нарушение.
„Забелязваме обаче, че вече липсва ключовата поправка да не можеш да минеш на годишен технически преглед, ако имаш висящи глоби.
Важно мярка
За нас това е много важна мярка, за която настояваме от години и за която сме убедени, че ще има драстичен ефект върху събираемостта на глобите и съответно въздържащ ефект за нарушителите на пътя“, заяви пред „Телеграф“ председателят на Българската асоциация на пострадалите от катастрофи Владимир Тодоров.
Той декларира, че от асоциацията ще настояват поправката да бъде въведена при четенията в парламента, когато и ако въобще се стигне до гледане на закона.
От асоциацията настояват и тол камерите на АПИ вместо само за засичане на средна скорост да се използват и за снимане на моментна скорост.
„В момента у нас има около 120 стационарни камери на КАТ. Това е крайно недостатъчна бройка. Включването на камерите на АПИ би вдигнало тази бройка до 500“, обясни Тодоров.
Последвайте ни
0 Коментара: