3000 машини в бойна готовност да ринат снега
От понеделник проверяват с КАТ цялата техника във фирмите
От пътното ведомство съобщиха още, че зимното поддържане с химикали е около 10 пъти по-скъпо в сравнение с използването на луга при обработката на пътищата.
Според наредбата от 2012 г. зимното поддържане на републиканските пътища е разделено на четири нива. В ниво „А“ за зимно поддържане са пътищата с интензивност на движението над 4000 моторни превозни средства на денонощие, каквито са магистралите и първокласните пътища и направленията, свързващи съседни области.
В ниво „Б“ са пътищата с движение между 2000 и 4000 автомобила на ден, във „В“ - между 500 и 2000 моторни превозни средства на ден и в последната „Г“, са най-слабо натоварените пътища с трафик по-малко от 500 возила на ден.
Допустимата дебелина на снежната покривка на платното при снеговалеж за ниво „А“ е 3 см, за ниво „Б“ - 5 см, за ниво „В“ - 7 см, за ниво „Г“ - 10 см.
Максималният срок за провеждане на снегопочистването - от момента на спиране на снеговалежа или от момента на констатиране на заледяването на пътищата до постигане на изискванията, за ниво „А“ е 2 часа, за „Б“ - 3 часа, за „В“ - 5 часа, и „Г“ - 8 часа.
След снегопочистването за ниво „А“ пътното платно трябва да е до асфалт - до черно, с изключение на участъците, в които е забранено използването на химически вещества, каквито са например вододайните зони. При другите нива е допустимо да има заснежени участъци, които да бъдат обработени с материали като сол и пясък.
Последвайте ни
0 Коментара: