В петото издание на А1 Лятна академия се включиха 20 ученици и студенти от водещи учебни заведения в България, сред които ТУ-София, ТУЕС, НБУ, УНСС и СУ „Св. Климент Охридски“. Те станаха част от програмата по покана на А1, след като през изминалата година са показали знания и желание за професионално развитие в редица образователни инициативи, организирани в партньорство с компанията.

Любомир Иванов, старши мениджър „Привличане на таланти, обучение и развитие“ в А1 България, поздрави младежите по случай успешното завършване на програмата и коментира: „Традиционно подкрепяме кариерния старт на младите хора, водени от желанието да предадем това, което сме научили по пътя към успеха в бизнес среда. За нас приемствеността на опит и знания между утвърдените и бъдещите професионалисти на България е съществена част от мисията ни. Уверен съм, че това е и един от факторите за дългосрочното развитие на бизнеса и предпоставка за по-успешно навлизане на младите хора в реалните измерения на избраната професия.“

В продължение на три месеца младите таланти се запознаха с реалната бизнес среда в света на технологиите, където на практика приложиха наученото на теория. Докоснаха се отблизо до технологичните проекти в А1, развиващи различните направления на дигитализацията и бяха активна част от екипите, които превръщат иновациите в реалност. Направленията, в които стажантите в тазгодишното издание на програмата бяха част, са „Информационни технологии и дигитална трансформация“, „Мрежа и услуги“ и „Маркетинг“.

В направление „Информационни технологии и дигитална трансформация“ бъдещите IT специалисти работиха по дизайна, разработката, мониторинга и подготвянето на всички необходими документи за ИТ системи, които са фокус за А1. В направление „Мрежа и услуги“ участниците се докоснаха до реални проекти по тестване на VoWi-Fi и конфигурация на мобилни базови станции в мобилните централи по технологии 2G/3G. Имаха възможност да тестват нови функционалности и устройства и наблюдаваха от първо лице как се създават мрежови топологии, свързани с основната мрежа за данни. Талантите в направление „Маркетинг“ проведоха проучвания, свързани с процеси и продукти, в сферата на видео и онлайн магазини, както и участваха в изготвянето на маркетингови и технически изисквания за бизнес функционалностите, маркетинг кампании за онлайн магазини.

Всички таланти преминаха и през шест специализирани обучения за надграждане на техните технически познания и социални умения, като сред тях са „Видове мобилни мрежи и услуги - от 2G до 6G“, „Как да се подготвим и представим на интервю“, „Презентационни умения“ и „Ефективна бизнес комуникация“.

Участниците в А1 Лятна академия се включиха също и в доброволческа инициатива, давайки своя принос към позитивна промяна на заобикалящата ни среда и демонстрирайки социална отговорност. През трите месеца на програмата те получаваха месечно възнаграждение за труда си и имаха възможност да ползват безплатно служебен смартфон с мобилни услуги, както и множество други социални придобивки. Лятната академия на А1 стартира за първи път през 2019 г. и до момента в нея са участвали общо 82 талантливи младежи. Тя е част от редица младежки инициативи, които А1 развива през годините, сред които са партньорства с водещи университети, целогодишна стажантска програма и др.

 

 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук