Поне 800 млн. лв. сме похарчили за 10 дни около Коледа и Нова година, показват предварителните изчисления по информация от големите търговски вериги, съобщава "24 часа". Това е с 60 млн. повече разходи от 2007 г. когато според изследване на "Галъп" по празниците са били изхарчени 740 млн. лв.
Кризата не уплаши българина. Хиляди нови LCD телевизори бяха продадени, дори някои модели предлагани в пакет със системи за домашно кино, се изчерпаха, съобщи шефът на "Техномаркет" Николай Китов. Веригата хипермаркети за техника завършва 2008 г. с 23% ръст.
Общо около 200 млн. лв. са похарчени за техника в края на 2008 г., съобщи съсобственикът на "Технополис" Божидар Колев.

И според него безспорният номер 1 са модерните LCD телевизори. Най-търсени били марковите уреди с големина на екрана от 32 инча. Три пъти по-високи били продажбите им в сравнение с ноември.
Все пак кризата се отрази, защото оборотите са колкото и в края на 2007 г., няма го вече големия ръст от предходните години, твърди обаче Колев.  Заради много добрите продажби до септември като цяло веригата ще приключи 2008 г. с 15%-20% увеличение. Големи продажби е имало и на лаптопите. Техните цени вече са по-ниски дори от стационарните компютри, а качествата им са дори по-добри.
10 пъти са скочили и продажбите на малките електроуреди за подаръци като тостери, кафемашини, сокоизтисквачки и пр. Увеличило се е и търсенето на видеокамерите и цифровите фотоапарати въпреки спадовете до ноември.
В телекомуникациите и продажбите на мобилни телефони също има ръст по празниците, твърди търговският директор на магазините "2be" Чавдар Пешев.
Поне 200 млн. лв. са отишли по празниците и за подаръци извън покупките на техника. Сред тях най-голям дял имат детските играчки и дрехите. Според изследване на социологическата агенция "Галъп" средната сума, която е отделило едно семейство за подаръците на близките си, е 102,35 лв. Това е с 18 лв. повече от предходната година.
Близо 300 млн. лв. сме отделили по празниците за ядене и пиене. Над 10% е увеличението на в продажбите на храна и алкохол, заяви членът на управителния съвет на "Пикадили" Стефан Косев. Голямо увеличение има на продажбите на вино, то постепенно измества дори твърдия алкохол, каза Косев. По празниците хората купували и повече уиски и маркови питиета.
Луканки, пастърми, свинско и полуфабрикати са най-продаваните храни по Коледа и Нова година, казаха още от магазините.
85% от българите са изкарали Коледа вкъщи, а 73% са посрещнали и Нова година на домашна трапеза, показва още изследването на "Галъп".
По косвени данни от туроператори поне 100 млн. лв. са  похарчени за почивка в курортите. Тя е излязла около 1000 лева за тричленно семейство по Нова година. Почти всички места в Банско, Пампорово и Боровец са били заети. Въпреки безредиците в Гърция доста българи не се отказали от пътуването до южните съседи и там са посрешнали 2009 г. /БЛИЦ