A1 България продължава стабилното си развитие и отчита ръст на всички основни показатели и през втората четвърт на 2022 година.

  • EBITDA нараства с 14,2% до 63,3 млн. евро
  • Приходите се увеличават с 4,3% до 151,3 млн. евро
  • Приходите от мобилни и фиксирани услуги нарастват с 12,5% до 121,5 млн. евро

Най-големият телеком по приходи в България за 2021 година продължава своето развитие и отчита силно второ тримесечие на 2022 годината. А1 България регистрира ръст на всички основни показатели, като приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 12,5% до 121,5 млн. евро спрямо същия период за 2021 г., а общите приходи растат с 4,3% и достигат 151,3 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 63,3 млн. евро, регистрирайки ръст от 14,2% на годишна база.

Увеличението на приходите от услуги се дължи на продължаващата позитивна тенденция в мобилния и фиксирания сегмент и ICT бизнес услугите, където се наблюдава увеличено търсене на IT и IoT услуги и решения за киберсигурност. A1 вече е сред водещите системни интегратори в страната и през месец май обяви придобиването на една от най-големите български ИТ компании – СТЕМО.

През втората четвърт на годината А1 продължи да развива своята 5G ULTRA мрежа, която е първата и все още единствената в страната, която разчита изцяло на 5G оборудване и 100 MHz честотна лента, за да предложи истинско 5G преживяване с гигабитови скорости. В 5G ULTRA бяха направени значителни инвестиции в посока увеличаване на покритието, което беше удвоено като брой населени места и 5G мрежата на А1 вече обхваща над 190 града и курорта. Висока оценка за качеството на мрежата дадоха потребителите и независимите експерти, които обявиха 5G ULTRA за „Продукт на годината“ за 2022 г. в своята категория.

Това допринесе за добрите резултати в мобилния сегмент на компанията, където се отчита по-високо търсене на неограничените мобилни планове Unlimited и дигитални услуги. През второто тримесечие на годината А1 направи общуването в роуминг значително по-достъпно, като намали своите тарифи с до 96% за страните от Западните Балкани и Турция и предложи специални условия за Великобритания. Като резултат приходите от мобилни услуги се увеличават с 10,3% през второто тримесечие и достигат 79,3 млн. евро. Броят на клиентите също нараства с 1,4%.

Приходите от фиксирани услуги регистрират ръст от 16,8% и достигат 42,1 млн. Общият брой фиксирани услуги се е увеличил с 4,4%, а най-много растат ТВ услугите с 6,1%. Основните причини за това са налагането на безкабелна интерактивна телевизия Xplore TV, която не се нуждае от монтаж и работи като приложение на смарт телевизорите, ексклузивното спортно съдържание на каналите на MAX Sport и високоскоростният домашен интернет.