AdMe: 15 трика, с които хипермаркетите ни карат да харчим повече - прочетете и не им се връзвайте вече
До какви трикове прибягват големите вериги супермаркети в желанието си да ни накарат да похарчим повече? Основната причина са тактиките усъвършенствани през годините, които неусетно ни карат да слагаме повече продукти в количката. Допълнителните разходи могат да достигнат сериозни размери – до няколкостотин лева месечно. Специалисти, цитирани от AdMe, дават няколко полезни съвета за това какви „опасности“ ни дебнат зад иначе красивите витрини на магазините.
Ако не се каните да пазарувате за седмица, не взимайте количка
От изобретяването им преди 40 години количките в супермаркетите станаха два пъти по-големи. Смята се, че потребителят несъзнателно иска да запълни полупразното пространство и затова трупа повече, отколкото е възнамерявал в началото.
Лакомствата неслучайно са при входа
Тук съществуват два варианта. Първият е да се даде на хората възможност да постъпят „правилно” и „здравословно”. Затова много магазини слагат полезните продукти като плодове и зеленчуци най-близо до входа. Смята се, че колкото повече пари клиентът изхарчи за тях, толкова повече ще компенсира с вредни стоки като шоколади и снаксове. Вторият вариант включва разполагането на незадължителни, но много привлекателни продукти до входа, често такива, които имат най-кратък срок на годност – цветя или прясно изпечен хляб. Влизайки, вие още сте пълни с ентусиазъм и не следите толкова строго бюджета си. Приятните аромати на свежата продукция освен това стимулират сетивата и карат мозъка да произвежда хормона на щастието допамин.
Внимателно четете цветните етикети с цените
По правило етикетите, които се отличават цветово от останалите, се асоциират с намаления и специални акции. Често обаче такива няма, или са съвсем незначителни. Импулсът да купите изгодно обаче вече се е появил.
Добавяйте несъществуващата стотинка към хитрите цени
Това е един от най-разпространените трикове – да се сложи цена, която прави продукта да изглежда визуално по-евтин, например 3,99 лв. Подобна е и хитрината с етикетите, където старата цена е дебело зачертана, а новата – изтеглена отгоре. Мозъкът ви обработва тази информация повече като образ, отколкото като аритметическа задача. И затова избирате ненужна вещ, за да „спестите”.
Полиците на нивото на очите са лош избор
Там се слагат стоките, които носят на магазина най-голяма печалба. Внимателно се вгледайте – по-надолу и по-нагоре ще намерите по-евтини и не толкова рекламирани варианти на същия продукт. Физическото неудобство да го направим обаче обикновено ни кара да сложим в количката онова, което виждаме най-лесно. На „златните рафтове” често се слагат и продукти, които бързо трябва да бъдат продадени – например такива с изтичащ срок на годност.
Внимание! Деца в супермаркета
Големите магазини не могат да пропуснат такъв шанс – на нивото на детските очи винаги има сладости в ярки опаковки или играчки. Тогава малкият сам ще вземе интересуващия го продукт и ще настоява до дупка, за да го получи. Много родители купуват само от притеснение заради виковете и сълзите на децата си.
Не се оставяйте на логиката на магазина
Тук всичко е просто – в търсене на млечни продукти се налага да преминете през целия магазин и непременно по пътя ще ви се прииска да вземете още нещичко. Най-необходимите продукти обикновено са разположени в дъното на магазина или са разхвърляни по цялата му площ. Така, за да купите мляко, хляб и яйца, ще трябва първо да преминете през всичко останало.
Гледате не там, където искате вие, а там, където искат те
В супермаркета винаги се движите срещу часовниковата стрелка – така е организирано движението. Така през цялото време се налага да се обръщате, ако искате да погледнете наляво, а очите ви инстинктивно се насочват към средните рафтове отдясно. Точно там се слагат така наречените златни рафтове, където стоят най-печелившите за магазина стоки. По този начин често взимате не това, което сте искали, а това, което са ви накарали да купите.
Нужни ли са ви допълнителните вещи?
Често близо до основните продукти са поставени допълнителни. Например до хляба стоят соковете и газираните напитки, а до ризите – вратовръзки. И всичко е за това да купите повече.
Качество – да, визуални трикове – не
В повечето супермаркети плодовете и зеленчуците са измити и лъснати до блясък. Често ги пръскат с вода, за да изглеждат по-свежи – а всъщност така те се развалят по-бързо. В хладилника ви те бързо ще добият реалния си вид. Същото се отнася и за месата – продават ги на чисто бял фон и дори им слагат бои, за да изглеждат по-червени.
Гладният човек е лесна плячка
Видът и уханието на прясната храна често ви кара да правите „гладни” покупки. По-добре хапнете, преди да идете на пазар – така ще спестите много.
Изгодата понякога е измамна
Струва ни се, че промоционалните акции са безкрайни. Купи един шампоан и получаваш втори като подарък. Само че преди да купите, помислете наистина ли ви трябва още едно от същото или просто сте били алчни? Ако купите два продукта, от които ви трябва само единият, печелите малко, а магазинът увеличава оборота си. При това такива акции обикновено се правят със застаряващи стоки.
Музиката вдъхновява
Доказано е, че ритмичната музика кара хората да се движат по-бързо из залата, да пълнят кошниците си с продукти и да правят спонтанни покупки. Бавните мелодии пък ни карат по-внимателно да разглеждаме асортимента. Резултатът е един и същ – купуваме повече. Някои магазини дори имат специални плейлисти за различните часове на деня. Сутрин и през деня основните купувачи са пенсионери и домакини, а вечер влиза работещото население и студентите. Двете групи имат различни музикални предпочитания и те се взимат предвид.
Последната засада е на касата
Много магазини се държат на повърхността благодарение на вашите спонтанни покупки. Защо до касите стоят полици с шоколади, цигари, кърпички, дъвки и газирани напитки? Това е последният шанс на супермаркета да ви накара да похарчите пари. Ще разглеждате тези стоки при всяко положение – докато чакате на опашката. А на фона на големите покупки една дъвка не изглежда кой знае какво. Уморените от чакането деца също вероятно ще поискат нещо.
Картите за намаление са по-изгодни за магазина, отколкото за вас
Малката отстъпка създава илюзията, че най-изгодно е да пазарувате именно оттук. Постоянният клиент е златна жила. Вероятно отново ще се върнете и ще похарчите повече пари с облекчена от отстъпките съвест.
belady.bg
Последвайте ни
Аман, пак съ мъ таковали в магЪзинЪ....!!! Аннна секим се.
Музиката в Кауфланд е ужасна - прекалено силна и не се долавя никаква мелодия. Просто някакво виене от което искаш да избягаш час по-скоро.
Тия откакто смениха обстановката в кауфланд им паднаха оборотите, защото бабиерите не могат да намерят стоките на промоция. Лош мениджърски ход от тяхна страна.
В Кауфланд за 2 минути 3 пъти повтарят едно и също нещо за да ти се набие в главата - "Кауфланд, тук сте на правилното място". Обаче от един стар индианец знам един номер който да им попречи да ме зомбират. Аз им отговарям - "Така е, на майка ти на путката съм !"
внушение - брейн уошинг - черна магия !!! беееее ! АКО ИЗБЕГНЕШ ЕДИН ТРАП = ЗАДЬЛЖИТЕЛНО ЩЕ ВЛЕЗЕШ В ДРУГИЯ . НЕСЛУЧАЙНО СИ ИЗЧИСЛЯВАТ ПЕЧАЛБИТЕ ЬП - ФРОНТ ! БЕЕЕЕ!!! те никога няма да се минат - тьрговците от храма не спят 24/7 ! НЕ САМО МУЗИКА БЕ ОВЦЕЕЕЕЕ ПОЛЗВАТ И ВИ МАНИПУЛИРАТ 5 - ТЕ СЕТИВА ! ЕБАТ ВИ В 5 ДЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ!
пък ти не ядеш и си велик теб не те лъжат
То било цяла наука да наредиш магазин. Що тогава на тия дето редят щандове им плащат 500 лв заплата бре?
щото голямата заплата я плащат на този, дето им казва кое къде да редят, а те само изпълняват.
как ви лъже и краде , но ще ви отворя очите когато пазарувата защото казват дръжте крадците НО КРАДЦИТЕ СА ТЕ : Гледай бар кода на етикета на продукта!? Той по някога не отговаря на бар кода с цената на рафта!!! Когато купиш плодове в пакетиран ?! Не винаги отговаря на грамажа на етикета ! Искай да ти го премерят . Когато копуваш козметика ?! Погледни етикета :съдържание на алумийни! Когато копуваш месни изделия ?! Погледни етикета : хим. обработка започващи с код Е.... Когато копуваш продукти ?! Търси производител ,единствения начин да ти върнат парите ,ако стоката е лошо качество ! Когато пазаруваш хр.течни продукти ?! Обръщай внимание на капачката добре ли е затворена или е отваряна ! Не копувй добре оформено парче месо ?! То е с истекъл срок , обрязано и пакетирано на ново! Не купувай меса с мн подправки ?! Подправките прекриват староста на месото, сами , наденици ....! ПАЗИ КАСОВАТА БЕЛЕЖКА ! Само с нея можеш да върнеш или замениш покупката ! ЖИВЕЕМ БЛОКИРАНИ ОТ ЛЪЖИ ВЯРВАЙ ЕДИНСТВЕНО НА ОЧИТЕ СИ ! Няма по важно нещо днес в отцеляване на нашето здраве ...избягване на зарази , вируси , бактерии . А на тОвА му казват някой учени ЗА 21 век че било ЕВОЛЮЦИЯ НА ЧОВЕКА
това съм го учил по маркетинг преди 20 години. влизам и пазарувам, само каквото ми трябва, може да е 1 кутия цигари, без да се интересувам от промоции - е ако има топли питки по 10-15 ст. или кебапчета по 30-40 ст., но се лъжа само когато съм гладен и вземам по 1-2, а не по 10-20. винаги на най- долния рафт има нещо по-добро отколкото но нивото на очите. пример в била на най-долния рафт има български сокове, със 100% плод от 2 л., малко по-скъпи от 1 л. на разни рекламирани марки, с 15-25% съдържание на плод. музика, осветление, цвят на етикетите, подреждане на стоките - да обиколиш целия магазин, или психо трика с цените да са и 99 ст., но не и 01,че кой се връзва вече?
забравих да спомена, че с жена и деца избягвам да влизам в магазин предпочитам да ми изпратят какво искат на телефона- със сигурност ще ми излезе по-евтино, отколкото ако влязат в магазина. жената слага в количката какво ли не, че е на промоция, а дали ни трябва - ама виж колко евтино, е да ама не ми трябва. децата слагат всякакви шарени боклуци, които не са на промоция, но се рекламират. защо не пуснат на промоция - купуваш 2 бутилки черен Jack Daniels вземаш 3???!!!
Приятелки пазаруват само на промоция, и даже изчисляват колко пари са спестили! Все някога ще потрябва! Много ли е умно да влезеш за масло, а да излезеш и с масло и с тиган(защото бил на промоция)?