БДЖ взема безвъзмездно държавен заем за стотици милиони
Зам. транспортният министър Велик Занчев изрази увереност, че скоро нещата ще се подобрят
По думите на Занчев оттук нататък започва тежката част - преговорите с Министерството на финансите, за да се начертаят финансовите схеми, по които тези пари да дойдат в дружеството. Ще стартират преговорите с облигационерите - остатъкът, който трябва да им платим, е 150 млн. лева, а лихвите за просрочие са около 14 млн. лева на година, добави той.
След решаването на натрупания дълг на железницата, вторият проблем, по който ще работим, са инвестициите в БДЖ, каза още Занчев. Преди държавното дружество е вземало търговски кредити и чрез тях е инвестирало, а сега през капиталовия трансфер държавата ще инвестира в пътническия превоз, ще бъде купен нов подвижен състав. В момента професори и експерти работят, за да се оформи визията - какви влакове, мотриси са нужни на БДЖ "Пътнически превози", за да има компанията европейски вид с адекватна услуга, посочи Занчев.
Зам. транспортният министър изрази увереност, че скоро нещата за БДЖ ще се подобрят и заради въвеждането на системата за ТОЛ такси за МПС-тата. "От 2002 година БДЖ е на така наречената ТОЛ такса и си плаща за преминаване по жп мрежата", коментира той, добавяйки, че сега ще има равнопоставеност между жп транспорта и сухопътния моторен транспорт.
Повече от 50% от загубите ни са намалени, преструктурирана е цялата компания, извършихме реформи и като резултат е решението на ЕК, заяви на свой ред Владимир Владимиров, изпълнителен директор на холдинг "БДЖ". В момента са подготвени 21 проекта и по-голямата част от тях касаят развитието на БДЖ- пътнически и товарни превози, отбеляза той. Ще се оформи и едно ремонтно дружество, за да се съберат специалистите, сградния фонд и машините на едно място. С тези проекти до края на мандата на това правителство БДЖ ще изглежда по друг начин, поясни Владимиров.
Последвайте ни
0 Коментара: