Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) не може да съгласува предложената от Столичната община временна организация на движението при детелината на бул. „България“ и Софийския околовръстен път, защото тя не гарантира безопасността на движението.

СО няма право да пусне трафика, докато не осигури безопасното преминаване на моторни превозни средства. Това заявиха от агенцията в прессъобщение до медиите.

„АПИ отговорно и в съответствие със законодателството изпълнява задълженията си за поддържане на републиканската пътна инфраструктура и съоръженията по нея.

В тази връзка на Столичната община са изпратени бележки по предложената от тях на 17 октомври нова временна организация и безопасност на движението. Тъй като тя не гарантира безопасността, АПИ и Областно пътно управление София няма да подпишат протокола за въвеждане на този ВОБД“, допълват оттам.

Столична община забавя процеса

„Столичната община продължава да генерира обществено недоволство и отежняване на трафика със задръствания заради затворената детелина на бул. „България“.

Припомняме, че на 8 октомври АПИ предостави за процедиране в общината временна организация и безопасност на движението и имаше готовност още тогава да осигури пускане на трафика през съоръжението.

АПИ даде зор на Трезиев в името на софиянци: По-бързо, искаме адекватни действия

По неясни причини предложението не беше прието от общинската администрация и в АПИ още няма постъпило становище какви са съображенията за това“, уточняват от АПИ.

Припомняме, че Столична община вече 6 месеца не решава проблема с укрепването на надлеза при детелината на булевард "България" и Софийския околовръстен път към квартал "Бояна" и движението не може да бъде пуснато.

Местната власт отказва да подпише споразумение с Агенция "Пътна инфраструктура" за тези дейности, с което да се даде възможност за работа. АПИ не може да предприеме нужните дейности по укрепване на моста, тъй като имотът, в който те трябва да се извършват, е на Столична община.

Според становище на Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), изготвено по възлагане от общината, под надлеза може да бъде пуснат трафикът при условие, че мостът е предпазен от удар.

АПИ имаше готовност да извърши нужните дейности по съоръжението, според правомощията си, и да пусне движението още на 15 септември, но не бе постигнато единодействие с общината.