След широкия отзвук на случая с тежката строителна техника в района на Седемте рилски езера, нов повод за обществено недоволство се появи в Национален парк „Централен Балкан“ (НПЦБ). От няколко дни в социалните мрежи циркулира снимка, споделяна от десетки потребители, на която се вижда как жълт багер копае във високата част на Стара планина, предаде БГНЕС.

Борисов със спешна заповед за багерите на Рилските езера

Става въпрос за участък от планината между местността Беклемето и хижа „Дерменка“.


Снимка: Елена Петрова

„Такава перверзия може да измисли само човек, който вместо душа има дупка, направена от проказата на алчността“, заявява потребител с име Крум Аспарухов под една от снимките, чийто коментар е един от многото критични по темата.

По-късно през днешния ден от дирекцията на парка излязоха и с официална позиция, в която съобщават, че става въпрос за възложен ремонт на вече съществуващ път от Беклемето до хижата.

„Рехабилитационните дейности се извършват в рамките на Договор по проект „Възстановяване и опазване на природните местообитания и видове в Национален парк „Централен Балкан”, финансиран по Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“, посочват още от администрацията на парка.

От там уверяват, че строително-монтажните дейности се реализират на базата на изготвен технически проект, а пътят е включен в категорията „пътища със свободен достъп“ – т.е. посетителите могат да преминават с автомобили по него, без да е необходимо съгласуване от страна на парковата администрация.

„Посетителите в НПЦБ използват пътя, за да достигнат до заслон „Орлово гнездо“ и х. „Дерменка“. От друга страна съоръжението се използва от ползватели на природни ресурси в тази част на НПЦБ – събиране на лечебни растения, горски плодове, паша на домашни животни.

Поради сериозното натоварване на пътя се наблюдава изравяне на пътното трасе. По тази причина, част от посетителите, с цел преодоляване на разрушените участъци от пътя, излизат извън трасето му“, посочват още в позицията си от администрацията на парка.

Според тях посоченото нерегламентирано движение на коли извън пътното трасе води до ускорена ерозия, а договорът цели единствено рехабилитацията му, както и поставянето на съоръжения за ограничаване на излизането извън пътя.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!