Тупаници, шамари, псувни и пясък в очите. Така се воюваше по нашите плажове за чадър.

От миналата година държавата се задейства и създаде приложение, чрез което да си запазим сянка на пясъка. Уви. Страшна геда се оказа.

Широко рекламираното приложение за намиране и резервиране онлайн на чадър и шезлонг на плажа през летния сезон не работи, поне за обектите по Северното Черноморие, пише „Телеграф“.

В разгара на летния сезон в платформата  Myspot има включени едва 19 плажа, като 5 от тях са разположени по северната част на родното крайбрежие. Това са една ивица на Шабла, две в Кранево, една в Черноморец и една в Шкорпиловци.

Всички те са доста скъпарски места, а цените на чадърите и шезлонгите са по-високи от стандартните. Въпреки това системата не работи и не може да си запазите място на плажа. 

Приложението може да бъде свалено от App Store и Google Play, но няма смисъл от него, ако предпочитаният от вас плаж не е включен и системата за предварителни резервации работи въобще.

Добре познатият метод да си запазиш място на плажа с оставена хавлия и чехли функционира само на места с безплатен достъп или предварително платени чадъри с шезлонги към хотели, басейни и почивни бази. 

Системата, която се опитва да се наложи от миналото лято, не се радва на особен успех и от страна на концесионерите. Стопаните на ивиците смятат, че електронните резервации са неприложими на плажа и въвеждането им ще доведе до доста проблеми за всички.

"За плажни екстри това не е удачно. Представете си как 50 души са резервирали конкретни чадъри и шезлонги и са ги заплатили, пристигат хората и заварват на тях други туристи. Значи тук трябва да има по един пъдар на всеки човек и да го следи къде се настанява, за да не заеме резервиран шезлонг или чадър.

Или обратната ситуация - някакви хора резервират чадърите на първа линия, но няма как да знаят, че те вече са заети и платени от други туристи на място. Чадърите не са свързани с онлайн системата и не могат да подават сигнал дали са свободни или заети", обясниха концесионери.

Плажовете на юг, които предлагат заплащане онлайн с дистанционна резервация, се броят на пръсти. Обикновено това са ограничени части от ивици, пренаети от собственици на хотели и заведения с не повече от 20-30 чадъра.

Дигитализация на плажните екстри е въведена на плаж „Теополис“ в Обзор, съобщиха летовници. Там туристите имат възможност да запазят и заплатят чадър и шезлонг предварително онлайн на сайта на плажа или на място чрез сканиране на QR код, поставен на всеки от чадърите.

Има възможност да се запазят места дори и няколко дни по-рано. Плащането се извършва с банкова карта или с дигитален портфейл - Google Pay или Apple Pay.