БЛИЦ продължава да бъде най-четеният и посещаван новинарски сайт в България и през февруари 2019 г., сочат данните на световни броячи. БЛИЦ остава, както и през януари, несменяем лидер в повече от половината от общо 10 основни категории от данните на Gemius за България.

Световната броячка на посещаемостта на сайтовете SimilarWeb също отново извежда на БЛИЦ на второ място сред всички български сайтове, непосредствено след електронната поща АБВ.   
 

В Топ 50 на SimilarWeb на българските сайтове БЛИЦ е единственият сайт от категория News and Media, който е сред първите 20 сайта - на 12-то място. Непосредствено след БЛИЦ е интернет порталът Dir.bg в категория News and Media > Magazines and E Zines

Най-близо до БЛИЦ от новинарските сайтове на 26 място е vesti.bg, после на 31 - fakti.bg. На 33 място е 24chasa.bg, т.е. 21 места след БЛИЦ. 

Какво показват данните за февруари на другия глобален брояч Аlexa.com, който е на гиганта в електронната търговия „Амазон”. Той следи трафика без никакви регистрации, анкети, кукита и т.н, като обновява данните постоянно. Затова се смята за еднакво безпристрастен към всички сайтове в България и българското интернет пространство, обитавано и от сънародниците ни в чужбина.

В топ 20 на българските сайтове в актуалната класация на alexa.com има само 2 чисто новинарски сайта съответно на 12 и 17 място - 12. Vesti.bg и 17. Blitz.bg (2 места напред в сравнение с януари). 

В топ 50 на alexa.com са още няколко новинарски сайта, като два спортни са на сравнително по-предни позиции:  25. Sportal.bg и 26. Gong.bg. Следват: 28. Nova.bg, 36. Dnes.bg, 38. Fakti.bg, 40. 24chasa.bg (и в тази класация е 23 места след БЛИЦ), 49. Dnevnik.bg. 

Какво сочат и данните на Gemius за февруари 2019 година. В тази таблица топ 20 новинарските сайтове в България подредени по няколко основни показатели:  отворени страници, посещения, уникални потребители и пр.
 

Трябва да се знае, че уникалните посетители се определят след като на месечна база се изчистят посетителите от чужбина (обикновено те са около 1/5) и повтарящите се реални посетители, които са в пъти повече от уникалните, както и импресиите от прочетените от тях страници.

Тези преизчисления се правят предимно за информация на рекламодателите, за да им послужат при планиране на месечни кампании. Затова има таблици и на седмична база.

Има и дневни отчети, които сочат колко наистина реални посетители влизат в даден сайт в конкретния ден.  Така сайт, който има много по-малко реални посетители/потребители на дневна база, при месечния отчет може да има малко повече неповтарящи се такива - т.нар. уникални.

Т.е. 10 души през целия месец може да са влезли само веднъж в даден сайт, но се отчитат като 10 уникални. И пак 10 души може да са влизали всеки ден като реални посетители в друг сайт, но в отчета ще бъдат пак 10 уникални, а не 280, колкото са били реалните им влизания в сайта през февруари например 28 х 10 = 280.

Тези тънкости не се знаят от широката аудитория и се използват от някои сайтове да се обявяват за новинарски сайт №1 (като "24 часа" например), защото имал най-много уникални посетители. Но пък не обясняват защо тези толкова "много" уникални посетители и то според твърденията им от не купен трафик, четат толкова малко страници в 24chasa.bg. Въпреки че данните от брояча на сайта отчитат съвсем друго - по стотици хиляди прочити под някои информации, а и самият брояч при всяко обновяване на дадена страница увеличава данните за прочитите ѝ с по 4, 8,12,16, 20, 24 и т.н, но никога с нечетно число. Затова и данните колко пъти е била прочетена дадена информация винаги също са четни числа.   

За февруари, например, 1 264 752 уникални посетители на БЛИЦ са прочели 59 753 656 страници в сайта, а при "24 часа" 1 411 780 уникални посетители са прочели едва 18 744 807, т.е. над 3 пъти по-малко от отворените страници в БЛИЦ.

И пак през февруари на дневна база БЛИЦ в 17 от 28 дни е имал повече уникални посетитили от "24 часа" и с по 5 500 повече средно на ден през целия месец.

Или пък защо при толкова "много" уникални посетители "24 часа" има толкова малко посещения. За февруари, например  1 264 752 уникални посетители на БЛИЦ са посетили сайта  11 470 199 пъти, т.е. средно по 10 пъти на посетител.

А при "24 часа" 1 411 780 уникални посетители са посетили сайта 7 874 420 пъти(почти 4 милиона посещения по-малко от БЛИЦ) или средно по 5,5 пъти на посетител. 

Ето защо показателят уникални посетители е важен, но предимно като делител във формулата, която определя ключовия показател -  честота на посещенията.  

Ето защо има и редица други класации: по брой отворени страници, по посещения, по брой посещения от 1 потребител, по време, прекарано от 1 посетител/потребител в сайта, по брой разгледани страници от 1 посетител и т.н.

По брой на отворени страници например, БЛИЦ има повече отколкото трите други чисто новинарски сайта, които са непосредствено след него в класацията - fakti.bg, 24chasa.bg и vesti.bg взети заедно.  

Общо поне 10 са основните критериите, по които се оценяват сайтовете, като световните броячи акцентират върху броя на посещенията и броя на отворените страници. По тези два и още 6-7 други показатели БЛИЦ е неоспорим и несменяем лидер сред новинарските сайтове в България вече години наред.