Кърваво писмо разпространи bTV като пореден епизод от войната си с кабелния оператор "Булсатком". Този път подчинените на Красимир Гергов го удариха на политика и заложиха на моралния подход чрез защитна реч в полза на зрителя.
Същият този зрител обаче втора седмица подпалва социалните мрежи с радостни постинги от типа на &quot;Най-после без bTV&quot;. Това не пречи на абонатите на &quot;Булсатком&quot; да търсят правата си и да заливат оператор с молби за преразглеждане на подписаните договори след падането на националната телевизия от кабелния ефир.<br /> <br /> <u><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>bTV: БУЛСАТКОМ ПОДМЕНЯ ФАКТИТЕ, ЗА ДА УВЕЛИЧИ ПЕЧАЛБАТА СИ НА ГЪРБА НА ЗРИТЕЛИТЕ</strong></span></u><br /> <br /> <em>Изявлението на Булсатком е пореден опит за подмяна на фактите и отклоняване на вниманието от некоректните и непазарни действия на доставчика, които ощетяват крайния потребител и станаха причина за масовото недоволство на многобройните зрители на bTV, лишени от достъп до каналите на медията в мрежата на Булсатком.<br /> <br /> bTV стои твърдо зад позицията си, че Булсатком налага безпрецедентна ценова дискриминация върху медията, която се проявява във всички предложения на оператора. В условия на финансова и икономическа криза и възползвайки се от пазарната си мощ с над 35% пазарен дял, Булсатком изнудва медията, на гърба на зрителите с не пазарни цени. <br /> <br /> Вероятно операторът прави опит да заблуди зрителите, с цел да увеличи месечните такси към тях в интерес единствено на собствената си печалба като се опита да прехвърли върху bTV отговорността за това решение. bTV изразява категорично несъгласие с намеренията на Булсатком да прехвърли върху абонатите си ангажимента за инвестиция в съдържанието, от което операторът печели, без да допринася по никакъв начин за създаването му. <br /> <br /> Смятаме практиката на Булсатком да задържа над 80% от приходите на клиентите си за себе си за пагубно за развитието на целия телевизионен пазар в България и в краткосрочен, и в дългосрочен план. Цитираните от оператора проценти за закупуване на права са крайно съмнителни и неясни.<br /> <br /> Проблемът се задълбочава допълнително от факта, че според официално проучване на АБРО Булсатком декларира по-малък от реалния си брой абонати (критерий, който винаги е бил свързан с ценообразуването на каналите на bTV) и така допълнително увеличава печалбата си на гърба на клиентите си и на съдържанието, което разпространява. Само за последната година операторът е задържал за себе си от каналите на bTV Media Group милиони без да насочи събраните от зрителите средства към създаването на оригинално ново българско съдържание.<br /> <br /> Допълнително безпокойство буди фактът, че Булсатком продава на абонатите си телевизионни канали само в пакети като подменя каналите по своя преценка и без съгласие на абонатите, а в същото време сам той говори за &bdquo;опити за пакетиране&rdquo; от страна на bTV като вид натиск, когато предлагането на пакетни отстъпки е обичайна и законосъобразна търговска практика, която самия той прилага. Този акт отново показва опита на оператора да изкривява фактите и да се обогатява за сметка както на зрителите, така и на медиите.<br /> <br /> Държим да уточним, че bTV никога не е призовавала зрителите да сменят доставчика си. bTV спазва своя ангажимент да информира засегнатите от Булсатком абонати за други възможности на зрителите за достъп до каналите на bTV Media Group. Опасяваме се обаче, че зад този пореден опит за подмяна на фактите се крие стремежът на оператора да дискредитира медията с цел да тушира обективното неудовлетворение на абонатите си от факта, че самият оператор към днешна дата спря сигнала към каналите bTV. Междувременно до bTV достигнаха стотици оплаквания и коментари от зрители, които в момента не получават адекватна компенсация за отсъствието на каналите на bTV от мрежата на доставчика, нито уверения, че това ще се случи, въпреки че доставчикът е събрал парите на абонатите си именно за гледане на каналите bTV.<br /> <br /> И накрая, манипулативният коментар на Булсатком за рейтингите на телевизията, в който отсъства каквото и да е позоваване на конкретни данни от ГАРБ, както и споменаването на цифровизацията, която няма нищо общо с конкретния казус, са поредните доказателства, че основната цел на оператора е не да защити интереса на абонатите си, а да осигури собствения си просперитет и печалба.</em>