От началото на тази година „ЧЕЗ Електро България“ АД улесни клиентите, които излизат на свободен пазар на електроенергия, като чрез специален уеб портал осигури възможност за електронна проверка за наличен договор с Доставчик от последна инстанция и сключване на договор с дружеството, като лицензиран ДПИ.

Новият уеб портал е достъпен на адрес https://dpi.cez.bg/dpi, както и през корпоративния сайт cez.bg, в секция „е-Услуги“ и в секция „Свободен пазар“ подсекция „Доставчик от последна инстанция“. Приложението позволява генерирането, електронното подписване и изпращане за е-подпис от страна на „ЧЕЗ Електро България“ АД на договор с ДПИ. За работа и достъп до Портала е необходимо потребителят, проверяващ съответната информация или подаващ заявление за сключване на договор с ДПИ, да има активен и включен Класифициран електронен подпис.


Обработката на заявките се осъществява в съответствие с публикуваните на страницата Правила за сключване на договор с ДПИ и Правила за ползване на услугата електронна заявка за договор с доставчик от последна инстанция „ЧЕЗ Електро България“ АД.

Новата електронна услуга ще намали значително необходимостта от посещение в търговски център или офис на компанията от излизащи на свободен пазар физически и юридически лица, както и търговци на електрическа енергия, представляващи клиенти. Наличието на договор за доставка на електроенергия от ДПИ е задължително условие за участие на клиенти на свободен пазар и е част от процедурата за смяна на доставчик.

„ЧЕЗ Електро България“ АД е лицензиран Доставчик от последна инстанция за клиентите, присъединени към разпределителната мрежа на лицензионната територия на „ЧЕЗ Разпределение България“ АД.

„ЧЕЗ Електро България“ АД разработи и поддържа над 30 вида съвременни услуги, осигуряващи удобство и сигурност на клиентите. Предлаганите от Дружеството възможности за дистанционно обслужване и различни електронни услугие-фактура, е- разплащания, смс известяване, проверка на сметка, получаване на оферта, подписване на договор и др., гарантират ефективна и безопасна комуникация между клиентите и дружеството от разстояние.
На разположение на потребителите са информационната линия на „ЧЕЗ Електро България“ АД, достъпна на номер 0700 10 010, имейла [email protected], както и фейсбук-профила @cezelectrobg.