Учени предлагат опаковките на месо, подобно на тези на цигарите, да станат източник на срам за купувачите. Това съобщи сайтът на "Дейли мейл".

Участници в научно проучване са наблюдавали опаковки, представящи страданието, което предизвиква човек с консумацията на месо. Резултатът е бил чувство на срам. Подобен метод се използва при опаковките на цигари.

Учените от университета в Делфт, Нидерландия, са установили, че потребителите са по-малко склонни да купуват продукти, чиято опаковка предизвиква негативни емоции. Изследването е публикувано във "Фууд Куолити енд Преферънс".

Авторите на изследването са съставили и примерни послания върху опаковките за месо, които биха могли да гласят: "С яденето на месо се унищожава Амазонската екваториална гора!", "Карате животните да страдат!", "Ядейки месо, увеличавате риска от сърдечно заболяване!".

В проведен експеримент 161 доброволци са получили опаковки на пакет пилешки гърди. Един от пакетите е имал т.нар. засрамващ стикер - снимка на пилета в клетка и надпис "Яденето на месо причинява страдание на животните". Резултатите показват, че потребителите са по-малко склонни да консумират месо в подобни опаковки.

При втори експеримент 483 доброволци са получили пакети, сред които шест различни "засрамващи" опаковки. Според резултата по-въздействащи са персоналните послания, съдържащи местоимението "вие". Установено е и че посланията, свързани със здравето, са по-малко въздействащи от тези, свързани с болка и замърсяване на околната среда.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук