„Топлофикация София“ започна поетапно да дигитализира процесите на управление в дружеството, както и редица услуги за клиентите си. Така ще отговори на очакванията на близо 67% от клиентите си, които предпочитат електронните услуги. Новата платформа за клиентско обслужване ще е уеб базирана, като ще има и мобилна версия.  Дигиталната трансформация вече стартира с успешното внедряване на интегрираната информационна система ERP SAP.
Съвсем скоро потребителите на най-голямото топлофикационно дружество на Балканите ще могат да се възползват от
много нови дигитални услуги, а вече съществуващите ще се извършват и онлайн – без да се налага да се посещава клиентски център. Освен, че могат да преминат на електронна фактура, клиентите ще могат да следят задълженията и плащанията си.

От удобството на дома си, по електронен път, те ще имат възможност да подават заявления и заявки за нови услуги, за допълнителни отчети, за проверки и др. Така стандартни операции ще станат дигитализирани, автоматизирани и оптимизирани, за да пестят време и да са лесно достъпни за абонатите.

Създавайки си личен профил в системата, потребителите ще могат да получават нотификации и персонализирана информация за топлоподаването към техния обект, за евентуални аварии, за графици за отчет на сградната инсталация и много други уведомления, които ги касаят пряко. Онлайн платформата ще предоставя пълна информация за потреблението на топлоенергия и топла вода, като абонатите ще имат възможност да правят справки и сравнения с предходни периоди. 

С въвеждането на платформата, базирана на модерни IT решения, ще се увеличипрозрачността и в реално време
потребителите ще имат бърз достъп до необходимата информация. Само с няколко клика те ще могат да наблюдават параметрите на абонатната станция, като данните ще са в справки, графики и др. Дигитализирането на отчетите ще ускори и процеса по издаване на месечни сметки за потребителите.
  
„Въвеждането на иновативни IT решения е част от успешната дигитална трансформация на „Топлофикация София“. Така не само ще имаме цялостна интеграция на отделните софтуерни продукти, които ползваме в различните бизнес процеси, но и многократно ще подобрим и ускорим клиентското обслужване.

И не на последно място – така оптимизираме разходи и насочваме повече усилия за технологично развитие и модернизация на дружеството“, коментира Александър Александров, изпълнителен директор на „Топлофикация София“.
 
Системата е една от най-добрите в Европа. Тя ще се внедрява поетапно, след преминаването към уредите за дистанционен отчет, и ще може лесно и гъвкаво да се разширява с нови функционалности и услуги за клиентите.