Джигитите по пътя вече нямат шанс! Арсеналът на КАТ става още по-голям, а от днес...
Търгът е с прогнозна цена от 2 566 666, 66 лева без ДДС, което прави по около 48 000 лв. на камера. В сумата обаче са включени настройките, техническата поддръжка, тестове преди пускане в експлоатация, обучение на полицаите, както и разработката на софтуер за автоматично генериране на електронен фиш за глоби. Срокът за подаване на оферти е 13 юни, а обявяването на резултатите и отварянето на пликовете е насрочено за 18 юни.
В началото на тази година катаджиите поискаха да им се отпуснат общо 4 220 000 лв. с ДДС Плановете им тогава бяха да купят само 28 лазерни камери на триноги за над 1,8 млн. лв., а за останалите 2,4 млн. лв. – 20 стационарни камери, които се монтират край пътя. Тогава единична цена на лазерните радари излизаше към 65 000 лв., а на стационарните – 120 000 лв. Парите трябваше да се отпуснат от т. нар. Фонд за пътна безопасност, в който постъпват 50 % от всяка глоба. Той бе създаден през 2011 г. и в края на април т.г. зам- председателят на ГЕРБ Цветан Цветанов заяви, че в него вече са натрупани 60 млн. лв. За да харчат суми от въпросния фонд обаче последната дума има финансовият министър Владислав Горанов, чиято позиция доскоро бе, че всяка година парите от фонда се включват в общия бюджет на МВР.
Така или иначе, обществената поръчка е вече обявена и след реализирането й всяка от областните служби на КАТ най- вероятно ще получи по още 2 лазерни камери на триноги. По този начинще могат да се сформират по три екипа за денонощен контрол на най-опасните участъци във всеки регион.
В момента пътните полицаи у нас снимат с 25 стационарни, 148 мобилни камери, монтирани в патрулните им автомобили „Опел”, както и 28-те лазерни радара на триноги. От януари до април т.г. са издадени 162 330 електронни фиша, с повече от 50 000 в сравнение със същия период на 2017 г. Увеличението идва главно заради отпадането на изискването за указателен знак пред камерите и пускането в действие на лазерите на триноги.
Новите радари работят еднакво добре и денем, и нощем, а при заснемане на номера на автомобила софтуерът веднага автоматично изготвя справка кой е собственикът, има ли застраховка колата и др. Чрез вградена сим-карта информацията се изпраща в сървър в местната Областна дирекция на МВР. Колкото и да е натоварен трафикът по шосето, всички нарушители се засичат един по един, стига да излязат на фокус номерата им. Ако се движат успоредно, лъчите ги хващат наведнъж и в 4-те ленти в двете посоки.
Патрулите на КАТ, които използват автоматизирани средства и системи, получиха право да не се обозначават. От лятото на миналата година отпадна изискването към тях да слагат знак преди мястото на засичане. Започна масово криене в храстите, което тези дни стигна и до маскиране с натрупани листа, както показаха снимки във фейсбук. Бъдещите творчески планове на пътните полицаи включват маскирането на камери за скорост в кофи за боклук, в постройки край пътя.
Радар детекторите, които улавят сигнала от другите камери на КАТ, могат да засекат и лазера. Но не и да предупредят шофьора да намали скоростта, тъй като автомобилът вече и сниман. Получава се ефект като при „прихващане” на цел с лазерен мерник.
Днес тръгва хайка за шофьори на автобуси и камиони
Проверяват за закопчани колани
Засилени проверки на автобуси и камиони започват от утре до края на седмицата. В акцията участват пътни полицаи от КАТ и инспектори от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” – бившата ДАИ. Акцията продължава през цялата седмица до неделя – 20 май и се провежда в 23 страни от Европейския съюз по инициатива на ТИСПОЛ – мрежата от служби за пътен контрол. Подобни проверки у нас бяха правени на три пъти през миналата година. При последната – от 9 до 15 октомври 2017 г., ченгетата спрели 6680 товарни автомобила и установили общо 2239 нарушения. 37 от камионите били спрени от движение. Поверени били 1338 автобуса и открити 315 нередности.
Най-масовите нарушения на превозвачите на товари пътници са свързани с неизправността на тахографските уреди, неспазването на графици за почивки, неукрепени товари, пропуски в превозните документи и др. Тази година акцентът ще падне върху използването на коланите, особено от пътниците в автобусите, след като на 13 април автобус се обърна край магистрала „Тракия” и загинаха шестима пътници. Според закона всеки е длъжен да закопчава коланите, ако автобусът е оборудван с тях. Глобата е 50 лв., с толкова може да бъде наказан и шофьорът, ако е допуснал в автобуса да има пътници без колани.
Последвайте ни
0 Коментара: