Разследващите проверяват обстойно гумите на автобуса, който на 26 август се превърна в ковчег за 17 души край Своге, научи БЛИЦ. Много е вероятно да се окаже, че основната причина за касапницата са износените гуми на превозното средство, смятат криминалисти с богат опит в изследване на тежки пътно-транспортни произшествия.
По тази причина участниците в процесуално-следствените действия са възложили експертиза, която трябва да установи реалното състояние на гумите на фаталния автобус.

Паралелно с това прокурорите продължават да работят и по трите основни версии във връзка с катастрофата.

Единственият обвиниям за черния сблъсък до този момент е шофьорът на автобуса Григор Григоров, който вчера напусна килията, за да бъде приведен под "Домашен арест".

"Към момента на произшествието автобусът е бил без редовен технически преглед. Водачът на автобуса, който е и собственик на фирмата-превозвач, има шофьорска книжка от 1977 година и дълъг стаж зад волана. За това време обаче той има съставени няколко акта и фиша за различни нарушения", обясни главният прокурор Цацаров непосредствено след инцидента.

Главният прокурор каза още, че експертите са изчислили скоростта на автобуса на базата тахографната шайба, а резултатите показват, че в момента на катастрофата превозното средство се е движило с 53 км/ч. при ограничение от 40 км/ч.

Сравнително ниската скорост на автобуса и голямата му маса изключват версията, че се е получил аквапланинг, категорични са експерти пред БЛИЦ. Те припомниха пред медията ни, че гумите могат да изгубят еластичността си и способността за добро сцепление с пътната настилка дори и да са престояли 6 години в склад.

Ивайло КРАЧУНОВ

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!